خبرگزاری کار ایران

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری:

ترمیم حقوق بازنشستگان کشوری یکی از اولویت‌هاست/ایجاد تغییرات در بیمه تکمیلی بازنشستگان

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۱۸۲

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد که ترمیم حقوق بازنشستگان کشوری یکی از اولویت‌های مهم این صندوق است.

به گزارش ایلنا، ابراهیم صادقی فر سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری در نشست خود با اعضای هیات موسس مجمع عالی کانون‌های بازنشستگان کشوری، اظهار داشت: ترمیم حقوق بازنشستگان کشوری یکی از اولویت‌های مهم  این صندوق است.

وی گفت: مدیران نهاد‌های دولتی باید بدانند که زمانی آن‌ها هم بازنشسته می‌شوند و باید این آینده را مورد توجه برای تصمیم گیری‌های اکنون قرار دهند همین نگاه سبب می‌شود که تصمیماتی که برای بازنشستگان گرفته می‌شود با آینده نگری انجام شود.

صادقی فر با تاکید بر اینکه بازنشستگان نباید دغدغه مالی داشته باشند، بیان کرد: منابع مالی حاصل از سود سرمایه گذاری‌ها و فعالیت‌های اقتصادی نباید در حوزه حقوق مصرف شود، بلکه درآمد اقتصادی باید صرف کرامت و افزایش رفاه اجتماعی بازنشستگان شود.

وی با تاکید براینکه کار‌های خوبی در صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی انجام شده که نیازمند برنامه ریزی جدید و رو به جلو است، گفت: در صندوق بازنشستگی کشوری از محل سرمایه گذاری ها، بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومان برای کسری حقوق و ۸۰۰ میلیارد تومان برای بیمه تکمیلی هزینه می‌شود در حالیکه مجموع این اعتبارات باید برای افزایش رفاه بازنشستگان هزینه شود.

وی با تاکید بر اینکه تشکل‌های بازنشستگی ظرفیت‌های قابل توجهی در همه عرصه‌ها دارند، تصریح کرد: باید در پیشبرد فعالیت‌ها و انجام امور از تشکل‌های بازنشستگی، کمک گرفته  تا با همدلی و همکاری یکدیگر موانع موجود برداشته شود.

وی بیان کرد: تشکل‌های بازنشستگی اگر در حوزه اقتصادی از ظرفیت و توان لازم برخوردار باشند، می‌توانند در بحث واگذاری شرکت‌های موجود، نقش مهم و اثرگذاری ایفا کرده و خصوصی سازی این بنگاه‌های اقتصادی را به طور کامل محقق کنند.

صادقی فر با اشاره به ضعف‌های بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان اظهار داشت: قطعاً ضعف‌هایی در این بیمه وجود دارد که در حال بررسی برای تغییرات کوتاه مدت و بلند مدت آن هستیم. ضمن اینکه بهترین حالت حمایت بیمه ای، تعریف بسته‌های خدمات درمانی است تا بازنشستگان براساس نیاز و تقاضا بسته مورد نظر خود را دریافت کنند.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری حرکت به سمت صندوق‌های ذخیره سرمایه را یکی از گام‌های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای هدف دار شدن سرمایه‌های بازنشستگان و ذی نفعان بیان کرد و گفت: این نوع از صندوق‌ها کمک می‌کنند تا سود سرمایه گذاری‌ها وارد آن شده و مستقیما در اختیار بازنشستگان قرار گیرد. همچنین بازنشستگان را می‌توان به عنوان سهام دار شرکت‌ها نیز در نظر گرفت.

صادقی‌فر با اشاره به اینکه تلاش شده تا با انجام تهاتر با سازمان‌های تامین اجتماعی، مجموعه ایرانگردی و جهانگردی در اختیار صندوق بازنشستگی کشوری قرار گیرد، گفت: ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری وجود دارد و برنامه‌های متنوعی نیز برای سفر بازنشستگان می‌توان در نظر گرفت، که همه این موارد نیازمند برنامه ریزی و مطالعه بوده که این کار آغاز شده است.

وی ادامه داد: واگذاری خدمات گردشگری به کانون‌های بازنشستگی و استفاده از ظرفیت کانون‌ها در این بخش یکی از راه‌ها و طرح‌های قابل اعتنایی است که در حال بررسی آن هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز