خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران:

در شهرداری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه داریم

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۲۰۰

به گفته مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در حوزه کودکان کار از همه مهمتر خانواده های آنهاست و باید این خانواده ها را توانمند کنیم.

به گزارش ایلنا، رضا قدیمی مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران  در همایش کارآفرینان خیر و خیرین کارآفرینی در مورد نقش کار آفرینی در کاهش آسیب اجتماعی گفت: درشهرداری تهران برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نقطه هدفی داریم که در حوزهای مانند کودکان خیابان و معتادان متجاهر فعالیت می‌کند.

او ادامه می‌دهد: در حوزه کودکان کار از همه مهمتر خانواده های آنهاست و باید این خانواده ها را توانمند کنیم.

او افزود: در حوزه متکدیان به آنهایی که نیازمندند باید حمایت شوند به نوعی ساماندهی شوند که به اجتماع بازگردند البته متکدیان حرفه‌ای این الزامات را قبول نمیکنند

قدیری ادامه داد: معتادان متجاهر که هیچ تلاشی برای بهبود ندارند زیرا اولین مشکل انها بعد از بهبود بیکار است.

وی با اشاره به دیگر حوزه های آسیب اجتماعی گفت: افراد بی‌خانمان در تهران آمار بالایی دارند و ونیازمند کمک و حمایت هستند، آنها شرایط مناسبی ندارد و به همین دلبل برای آنها هم برنامه هایی داریم.

قدیری خاطرنشان کرد: در حوزه مشارکت های اجتماعی از همه نیروها باید کمک گرفت، بنگاه های اقتصادی می‌توانند اقدامات خوبی انجام دهند برای همین باید بتوان پاسخگوی پرسش‌های آنها باشیم تا این بنگاه‌ها با علاقه به حوزه آسیب ها ورود کند.

وی ادامه داد:سازمان خدمات اجتماعی دو مرکز به نام های پرتو و بهاران دارد که خیرین می توانند برای کاهش آسیب ها در این مراکز شرکت کنند. کار در این حوزه به دلیل پیچیدی نیاز به دقت بالایی دارد زیرا این افراد وضعیت بحرانی دارند .

او ادامه داد: مراکز بهاران و پرتو مراکزی در ارتباط با این معاونت فعالیت دارند و خیرین می‌توانند از طریق این مراکز به افراد آسیب دیده کمک کنند.

قدیری در تشریح مرکز بهاران گفت: ما باید به نوعی از این افراد حمایت کنیم، این مرکز که متشکل از  ٢٥ واحد است و فعالیت‌های آن تا ٤٠ درصد به بهبودی معتادان و بازگردادن آنها به  چرخه کار کمک می‌کند.

او با اشاره به مراکز پرتو خاطرنشان کرد: ١٦ مرکز پرتو در تهران وجود دارد که کودکان کار را در برمی‌گیرد عمده آنها بازمانده از تحصیلند که در این مراکز می توانند به چرخه اجتماعی باز گردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز