خبرگزاری کار ایران

یادداشت علیرضا محجوب؛

سخنان دکترسید عزت الله عراقی راهنمای فعالان حقوق کار و کارگر

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۴۲۰

دبیر کل خانه کارگر تاکید کرد: مصاحبه‌های فراموش نشدنی و سخنرانی‌های پر از حمایت علمی و دفاع آکادمیک دکترسید عزت الله عراقی راهنمای فعالان حقوق کار و چراغ فروزانی بر سر راه دوستداران کارگر است.

به گزارش ایلنا، علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر و نماینده مردم تهراد در یادداشتی به مناسبت درگذشت دکترسید عزت الله عراقی نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

یادی از او که عمر خود را وقف از یادرفتگان کرد.

 دکترسید عزت الله عراقی استاد حقوق دانشگاه تهران از نویسندگان بزرگ حقوق کار و از گردانندگان و پی جویان موسسه کار و تامین اجتماعی و از مترجمین مقاوله نامه ها و توصیه نامه های سازمان جهانی کار و آنکه در رسای کاروکارگر نه فقط لحظه ای درنگ و دریغ نکرد بلکه باید نوشت که به واسطه آثار قلمی پرشور و ترجمه های متین و استوار و تلاش بی وقفه در صیانت از نیروی کار و حقوق مورد غفلت قرارگرفته آنها به حق باید خود و کارگران را وامدار و مدیون او بشناسیم که هیچ دریغ وکوتاهی در حق این بهترین بندگان خدا نکرد.

او دوستدار اعاده حقوق نیروی کار از طریق استواری تشکلات کارگری و کارفرمایی بود.

او مذاکره و پیمان دسته جمعی را مهمترین راه تحقق حقوق کار می دانست.

صیانت از کارگران را در مقاطعی که آنها را مورد تعدی صاحبنظران بی انصاف و یکسویه نگر می‌دید رسالت خود می دانست و شجاعانه در این مسیر وارد شده و همچون منادیان حقوق کارگر، یکپارچه به دفاع می‌پرداخت.

مصاحبه‌های فراموش نشدنی و سخنرانی‌های پر از حمایت علمی و دفاع آکادمیک او راهنمای فعالان حقوق کار و چراغ فروزانی بر سر راه دوستداران کارگر است.

در زمان رسیدگی به قانون کار،کمیسیون کار و امور اجتماعی بهره های بسیاری از دانش او گرفت.

خانه کارگر به هنگام هجمه یکسویه نگران به حقوق کارگران هربار که از وی درخواست یاری و کمک کرد این استاد والامقام و شهیر جانانه پای در عرصه روشنگری گذاشت.

اینک  که جامعه دانشگاهی و خانواده و فرزندان وی به سوگ او نشسته اند بر خود دانستم که با تقدیم این چند سطر ،قدرشناسی خود،خانه کارگر و کارگران به ساحت روح بلند آن یار سفرکرده تقدیم دارم.

جایگاهش رفیع و منزلتش روزافزون باد انشاالله.

علیرضا محجوب

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز