خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد:

پرداخت تسهیلات ۴ میلیون تومانی به ۳۰۰ هزار بازنشسته از مهرماه

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۸۵۷

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت ۱۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات وام قرض‌الحسنه به ۳۰۰ هزار بازنشسته کشوری خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ محمود اسلامیان صبح امروز (سه شنبه ۲۱ شهریور ماه) در نشست خبری به مناسبت ۲۵ ذی الحجه و روز تکریم بازنشستگان و خانواده برگزار شده بود، گفت:۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت وام قرض‌الحسنه ۴ میلیون تومانی به ۳۰۰ هزار بازنشسته کشوری در نظر گرفته است که ثبت‌نام آن از مهر ماه آغاز می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری آیین تقدیر از بازنشستگان نمونه همزمان با جشن ۲۵ ذی الحجه و روز خانواده و تکریم بازنشستگان، در تالار وحدت اظهار داشت: از همه استانداران و مسئولان استانی می خواهم که در جشن بازنشستگان استان‌ها شرکت کرده تا مراسمی در شان بازنشستگان فرهیخته برگزار شده و از خدمات آنها به کشور قدردانی شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه خانه‌های امید در سراسر کشور محلی برای گذران اوقات فراغت و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان است، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۹ خانه امید در ۲۲ استان ساخته شده است و پنج خانه دیگر در ۵ استان هفته آینده به بهره برداری می رسد؛ همچنین ۱۲ خانه امید دیگر نیز در حال ساخت است.

اسلامیان در بخش دیگری از سخنان خود به چالش صندوق‌های بازنشستگی اشاره و تصریح کرد: صندوق‌های بازنشستگی یکی از چهار چالش اصلی کشور هستند؛ از این رو صندوق بازنشستگی کشوری با همکاری مشاوران بین‌المللی اقدام به واکاوی علمی مشکلات این صندوق کرده است و به زودی نتایج و پیشنهادات این پروژه تحقیقاتی ارائه می‌شود.

وی افزود: کاهش قدرت خرید بازنشستگان کشوری در دولت نهم و دهم اتفاق افتاد؛ به طوریکه متناسب با افزایش نرخ تورم، حقوق آنان افزایش نیافت؛ همچنین در زمان بازنشستگی تبعیض‌های مختلفی از نظر حقوق دریافتی، در دستگاه‌های اجرایی مختلف صورت گرفت. از این رو در دولت یازدهم شورای حقوق و دستمزد برای ساماندهی به این گونه تبعیض‌ها فعال شد.

اسلامیان با اشاره به عدم تصویب تخصیص اعتبار به بیمه تکمیلی بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: صندوق بازنشستگی کشوری به رغم مشکلات اعتباری، امسال نیز قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری را منعقد کرده است تا رضایت بازنشستگان را فراهم کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز