خبرگزاری کار ایران

صبح امروز اتفاق افتاد؛

کارگران پارس قو تجمع کردند/ پرداخت هزینه‌ دادرسی در توان کارگران نیست

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۲۸۶

حدود ۱۵۰ نفر از کارگران کارخانه پارس قو از ساعت ۸ صبح امروز(شنبه/۲۷ خرداد) در اعتراض به عدم پرداخت ۳ ماه مطالبات مزدی و مشخص نبودن زمان بازگشایی این کارخانه در محوطهمحل کار خود تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، حدود ۱۵۰ نفر از کارگران کارخانه پارس قو از ساعت ۸ صبح امروز(شنبه/۲۷ خرداد) در اعتراض به عدم پرداخت ۳ ماه مطالبات مزدی و مشخص نبودن زمان بازگشایی این کارخانه در محوطهمحل کار خود تجمع کردند.

تجمع امروز کارگران پارس قو تا حوالی ساعت ۱۲ ظهر ادامه داشت و کارگران شرکت کننده مانند دفعات بنر و پوستر‌هایی را حمل می‌کردند که در آن  به عملکرد کارفرما و سهامداران اعتراض شده بود.

آنها گفتند در شرایطی که مشکلات کارخانه روغن نباتی قو دیگر برکسی پوشیده نیست اما کارفرما همچنان از پرداخت، دستمزد بهمن سال گذشته و مطالبات مزدی اسفند ۹۵، فرودین و اردیبهشت ۹۶ آنها خودداری می کند.

کارگران پارس قو افزودند: در نتیجه آنها در پرداخت هزینه‌های مربوط به پرونده شکایتی که از طرف آنها و علیه کارفرما، حدود دو هفته پیش در دادسری بعثت مطرح شده است را ندارند.

براین اساس گفته می‌شود که هر کدام از کارگران روغن قو حدود  ۳ ماه پرداخت نشده (حدود پنج میلیون تومان) طلبکار است که هزینه دادرسی چنین پرونده‌ای دست‌کم حدود ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

همچنین دفترچه بیمه‌های کارگران روغن قو دو هفته است که تمدید نشده و آنها هنگام مراجعه به مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی به مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز