خبرگزاری کار ایران

مسئول کمیته پیگیری بیمه در کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی:

آیا کارگر جدیدی در بخش ساختمان بیمه شده؟ مسئولان پاسخگو باشند/ به جای در بوق و کَرنا کردن وعده‌ها به انجمن‌های صنفی آمار دقیق بدهید

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۴۱۹

محمد باقری می‌گوید: مسئولان تامین اجتماعی در ارتباط با بیمه کارگران ساختمانی به تشکل‌های کارگری پاسخگو باشند.

محمد باقری (مسئول کمیته پیگیری بیمه در کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با بیمه کارگران ساختمانی گفت: از سال ۸۹ قرار شده سالی ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی بیمه شوند؛ اما تا کنون هیچ آمار دقیقی ارائه نشده تا متوجه شویم  تا چه حد این تعهد برآورده شده.

وی افزود: جالب است که در سال ۹۲، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مجلس گفت: ۸۰۰ هزار کارگر ساختمانیِ بیمه شده داریم؛ ولی همان زمان هم با پیگیری انجمن‌های صنفی متوجه شدیم بیش از ۶۶۰ هزار و خورده‌ای بیمه شده نداریم.

رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی استان تهران با انتقاد از رویکرد غیرشفاف تامین اجتماعی گفت: آمار و اطلاعات دقیق در اختیار ما نمی‌گذارند؛ نمی‌دانیم وضعیت در هر استان به چه شکلی است و چرا طرح سهمیه‌بندی بیمه که از سال ۹۲ به بعد قرار بود منتفی شود، هنوز همچنان پابرجاست.

باقری تاکید کرد: انجمن‌های صنفی متولی امرِ بیمه کارگران ساختمانی هستند و به عنوان حلقه واسط میان کارگران و مسئولان عمل می‌کنند؛ پس بهتر است که مسئولان وزارت کار و تامین اجتماعی در ارتباط با مساله بیمه، آمار و اطلاعات شفاف در اختیار این تشکل ها قرار دهند.

وی در پایان تصریح کرد: پایان سال گذشته اعلام شد برای امسال سهمیه صدهزار نفری بیمه کارگران ساختمانی وجود دارد؛ هفته کارگر هم در بوق و کرنا گفتند صدهزار نفر دیگر را هم بیمه می‌کنیم؛ اما با گذشت سه ماه به هیچ وجه مطمئن نیستیم که آیا حتی یکی از این دویست‌هزار وعده بیمه به نتیجه رسیده یا نه؛ آیا کارگر جدیدی در بخش ساختمان بیمه شده؟ مسئولان پاسخگو باشند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز