خبرگزاری کار ایران

امروز نیز ادامه یافت؛

اعتراض کارگران فاز 12 کنگان نسبت به قراردادهای شغلی

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۵۲۶

صبح امروز (24 اردیبهشت ماه) جمعی از کارگران شاغل در واحدهای تعمیرات و بهره برداری پروژه‌های فاز 12 کنگان نسبت به آنچه که تصمیم کارفرما و پیمانکار برای کاستن از مبلغ دستمزدها در قرار داد‌های جدید می‌نامند، اعتراض کردند.

به گزارش منابع کارگری ایلنا از کنگان، صبح امروز (24 اردیبهشت ماه) جمعی از کارگران شاغل در واحدهای تعمیرات و بهره برداری  پروژه‌های  فاز 12  کنگان نسبت به آنچه که تصمیم کارفرما و پیمانکار برای کاستن از مبلغ دستمزدها در قرار داد‌های جدید می‌نامند، اعتراض کردند. 

برپایه این اطلاعات مبلغی که قرار است برای سال 96 در قالب مزد و حقوق به حدود دویست نفر از کارکنان واحد بهره برداری و 600 تن از کارکنان و کارگران واحد تعمیرات پروژه فاز 12 عسلویه پرداخت شود، به صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است. 

در این باره منابع ایلنا می‌گویند برای سال 96 بار دیگر شرکت مادر  (پارس جنوبی) در مقام کارفرمای اصلی حداقل میزان مزد کارگرانی که در استخدام شرکت پیمانکاری (پتروصنعت) قرار دارند، را اعلام کرده است اما در کمال کارگران مشاهده کرده اند که مدیران پیمانکاری در محاسبات خود بازهم از این حداقل مبلغ تعیین شده، بابت هزینه مالیات و بیمه کاسته‌اند.

به گفته آنها ظاهرا این اقدام در راستای اجرای طرح آزمایشی است که برای اولین بار در فاز 12 عسلویه اجرایی شده است حال آنکه تا پیش از این هر رقمی که از سوی کارفرمای مادر به عنوان حداقل مزد تعیین می‌شد، بی هیچ کم و کاستی از جمله هزینه‌های بیمه ای و مالیاتی توسط پیمانکار به کارگران پرداخت می‌شد.

به گفته منابع ایلنا ظاهرا پیمانکار  عنوان کرده است که از سوی کارفرمای اصلی مجبور به تغییر شیوه محاسبه دستمزد کارگران خود شده است و در نتیجه گروهی از کارگران ناراضی نسبت به این وضع اعتراض خود را اعلام کرده است.

همچنین به گفته منابع ایلنا این شیوه محاسبه جدید قرار است در فازهای 1، 2، 3، 4 و 5 و تمامی پالایشگاههای پارس جنوبی اجرایی شود تا از این طریق ضمن یکسان سازی استانداردهای پرداخت مزد و حقوق از جابه جایی کارگران در پروژه‌های  فازهای مختلف منطقه پارس جنوبی جلوگیری شود. 

از قرار معلوم به کارکنان و کارگرانی که مزد آنها به شیوه جدید محاسبه شده، تلویحا گفته شده که در صورتی که این نحوه محاسبه را قبول ندارند می توانند نسبت به تسویه حساب، فسخ قرار داد و  اختیار کردن شغل دیگر اقدام کنند. 

از قرار معلوم در روزهای گذشته نیز کارکنان ناراضی نسبت به این مسئله معترض شده اند و همچنین اعلام شده در این اعتراض کارکنان آتش نشانی نیز به جمع معترضان پیوسته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز