خبرگزاری کار ایران

پرسش در خصوص مبنای حقوقی سامانه ملی کارانه

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۷۵۳

آیا عمر دولت یازدهم دو هفته پیش از انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسیده است که یکی از کاندیداهای محترم سایتی را که نام ملی را بر خود دارد راه اندازی می کند؟

ندا کردونی – دکترای حقوق در یادداشتی نوشت:

خبر کوتاه است. سامانه ملی کارآنه راه اندازی شد. خبری که چند پرسش ساده ی حقوقی مطرح می کند  متصدی امور ملی در یک واحد جغرافیایی که نام " سرزمین" را یدک می کشد، کیست؟ آیا می توان امر ملی مانند پرداخت مستمری و امثالهم را بدون طی مراحل قانونی عملیاتی کرد؟

پرسش دوم اینکه عمر یک دولت بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی چه زمانی آغاز و چه زمانی به پایان می رسد؟ آیا عمر دولت یازدهم دو هفته پیش از انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسیده است که یکی از کاندیداهای محترم سایتی را که نام ملی را بر خود دارد راه اندازی می کند؟

چگونه میشود یک امر کاملا حاکمیتی را در زمانی که یک دولت مستقر هنوز مشغول کار است، ، بدون مبنای قانونی شخص حقیقی یا نهاد دیگر صورت دهد؟ این امر تاسیس سامانه ملی کارآنه با چاپ غیرقانونی پول و ضرب سکه که بر اساس قانون مجازات اسلامی جرم است چه تفاوتی دارد؟ ایا سازندگان محترم به دنبال آن هستند حق قانونی  مقدمی برای ثبت نام کنندگان ایجاد کنند؟ مشروعیت این ایجاد حق را از چه نهاد قانونی و یا حتی شرعی کسب نموده اند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز