خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری مطرح کرد:

کارگران وارث خصوصی سازی غلط واحدهای صنعتی

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۹۳۰

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان آذربایجان شرقی می گوید حدود یک دهه قبل که موج جدید خصوصی سازی واخدهای صنعتی ایران آغاز شد، مسئولان وقت در واگذاری واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی به بخش خصوصی به اهلیت بخش خصوصی توجهی نشده است.

«چنگیز قاسمی» تصریح کرد: قانون واگذاری صنایع بزرگ به بخش خصوصی ایرادی ندارد، ولی متاسفانه به دلیل اجرای غلط این قانون از حدود یک دهه قبل تاکنون مشکلات عمده‌ای متوجه امنیت شغلی و معاش کارگران شده است.

به گفته وی طی سنوات گذشته اجرای قانون خصوصی سازی توام با اخراج وتعدیل نیروی کار و اعلام ورشکستگی صوری وتغییر کاربری املاک واحدهای صنعتی نظیر بلبرینگ سازی، کمپرسور سازی وماشین سازی... در استان آذربایجان شرقی بوده است.

به گفته وی طی مسئولانی که حدود یک دهه قبل مجری خصوصی سازی بوده‌اند با اقدامات غلط خود باعث فاصله گرفتن از تفکر عدالت‌محورانه قانون اساسی شده‌اند که و گواه این موضوع بیکاری شدن هزاران کارگر و متلاشی شدن بسیاری از کانون خانواده های آنان است.

مسئول یکی از نهادهای صنفی کارگری استان آذربایجان شرقی با‌بیان اینکه   واحد‌های صنعتی همانند بلبرینگ سازی وکمپروسور سازی تبریز حدود۶  تا ۷ سال پیش از بخش دولتی به بخش خصوصی واگذار شده اند اما به دلیل افزایش مشکلات مالی به سیاست‌های تعدیلی روی آوردند، افزود: در این واحدها به تدریج با تعدیل و بازنشستگی، تعداد کارگران  خود را به  حداقل ‌ترین مقدار ممکن رسیده است.

طبق اظهارات وی خصوصی‌سازی بدون برنامه در این واحد ها بیشترین ضربه را به تولید و زندگی کارگران آن وارد کرده بطوری که اکنون این دو کارخانه با کمترین ظرفیت تولید و حداقل نیروی کار به  فعالیت  ادامه می‌دهد.

قاسمی در ادامه گفت: بخش دیگری  از مشکلات  این دو کارخانه ناشی از خطای مدیریتی است چراکه به ادعای وی ، بخش خصوصی  این کارخانه اهلیت لازم را برای واگذاری نداشتند و این درست همان موضوعی است که در بد خصوصی سازی مورد بی‌توجهی مسئولان وقت قرار گرفته بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز