خبرگزاری کار ایران

یک تشکل کارگران فلزکار:

نمایندگان کارگری از مبلغ سبد معیشت عقب‌نشینی نکنند/ سفره زحمتکشان خالیست

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۸۰۷

یک تشکل کارگران فلزکار خواستار واقعی شدن دستمزدها و اصرار نمایندگان کارگری بر پافشاری بر رقم سبد معیشت شده‌است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سندیکای کارگران فلزکار مکانیک با صدور بیانیه ای خواستار اعمال قانون و اجرایی شدن محاسبات سبد معیشت شده است.

در این بیانیه آمده است: سالهاست دستمزد کارگران نه بر طبق قانون اساسی ( اصل 43) و نه بر طبق ماده 41 قانون کار مصوب می شود. طی سالهای پس از انقلاب همه از سفره انقلاب سهم خود را برداشته اند و آنچه مانده سفره های خالی زحمتکشان است.

در ادامه می‌خوانیم: از اوایل زمستان، نوبخت و دیگران از تک نرخی بودن تورم سخن به میان آوردند و این بهانه ای شد تا کارفرمایان و وزارت کار در جلسات شورای عالی دستمزد، روی این تورم تک رقمی ایستادگی کنند. چگونه تورم را کارشناسان محترم دولتی تک رقمی می کنند و در حالی که تخم مرغ در دو ماهه گذشته  از 350 تومان به 600 تومان رسیده است.

در بخش دیگر بیانیه می‌خوانیم: نمایندگان کارگری در این مرحله از گفتگوها توانسته اند هزینه سبد معیشتی تعریف کنند و کارفرمایان و وزارت کار نیز مصوبه اش را امضا کرده و قبول نموده اند که هزینه سبد معیشت 2 میلیون 489 هزار تومان است . هر چند که این سبد معیشتی با خط فقر تعریف شده توسط کارشناسان کارگر ی صد درصد فاصله دارد اما قدمی به جلو است.

در انتها این تشکل اعلام کرده است: پیشنهاد ما به نمایندگان کارگری حضور یافته در این جلسات این است که از مبلغ هزینه سبد معیشتی که به امضای طرفین رسیده است عقب نشینی نکنند. چنانچه کارفرمایان و وزارت کار اصرار به رقمی پایین تر از 2 میلیون و 489 هزار تومان اصرار دارند آنان از امضای این حداقل حقوق تحقیر آمیز خوداری کرده و جلسات شورای عالی دستمزد را به نشانه اعتراض ترک کنند تا در مقابل خانواده های کارگری سرافکنده نباشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز