خبرگزاری کار ایران

یک استاد دانشگاه:

لایحه اصلاح قانون کار حق کار زدایی شده است

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۳۹۳

یک عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه می گوید در لایحه اصلاح قانون کار، حقوق نیروی انسانی از مناسبات روابط کار زدوده شده است که این اتفاق بازگشت به استقرار مقررات حقوق مدنی در بازار کار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ «مهدی هداوند» عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه در نشست تخصصی «بررسی لایحه اصلاح قانون کار از منظر حقوق عمومی و اقتصاد سیاسی» اظهار داشت: لایحه اصلاح قانون کار حق کار زدایی شده است که این اتفاق به منزله رجعت به حقوق مدنی تحت اراده های کار غیر قابل پیش بینی است.

وی افزود: لایحه اصلاح قانون کار و قانون رفع موانع تولید در جهت مضمحل کردن حقوق کار گام برداشته‌اند.

هداوند با تشریح دوره های تاریخی حقوق کار، گفت: چارچوب قراردادهای مدنی بر اساس ترازی طرفین شکل گرفته است به عبارت دیگر در گذشته در چارچوب قراردادهای مدنی  کار کارگر مورد اجاره کارفرما قرار گرفت.

وی افزود: بر همین اساس نظام حقوقی کار به قراردادهای مدنی عقبگرد داشته است که نمونه ناامنی شغلی دید.

وی با اشاره به ترکیب شورای عالی کار در لایحه اصلاح قانون کارف تصریح کرد: در لایحه اصلاح قانون کار ترکیب اعضای شورای عالی کار به گونه ای تعیین شده است که به زیان کارگران است.

هدواند در پایان با تاکید بر بازپسگیری لایحه اصلاح قانون کار گفت: آنچه در اینجا به وقوع پیوسته رجعت به حقوق مدنی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز