خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری مطرح کرد؛

لزوم برخورد قاطع با مسببین حادثه پلاسکو/ در سالگرد حادثه جمهوری، کارگران باز هم قربانی شدند

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۳۵۸

29 دی ماه 92، دو زن کارگر در آتش سوزی کارگاه خیاطی خیابان جمهوری سوختند؛ حالا در سومین سالگرد این حادثه، باردیگر کارگران در ابعاد وسیع‌تر در پلاسکو قربانی شده‌اند.

علی خدایی، عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در گفتگو با ایلنا با اشاره به حادثه پلاسکو گفت: کارگران و تشکل‌های کارگری به راستی خواهان برخورد قاطع و جدی با مسببین و عاملین این حادثه هستند.

وی افزود: این وظیفه دستگاه قضایی است که پیگیری کند و مسببین را به مجازات عملشان برساند و خیال کارگران را هم راحت کند.

در این میان یک همزمانی، توجه را جلب می کند؛ 29 دی ماه 92، دو زن کارگر در آتش سوزی کارگاه خیاطی خیابان جمهوری سوختند؛ حالا در سومین سالگرد این حادثه، باردیگر کارگران در ابعاد وسیعتر در پلاسکو قربانی شده‌اند.

خدایی در همین رابطه می‌گوید: این حادثه تکرار حادثه خیابان جمهوری در ابعاد بسیار بزرگتر است؛ اگر همان زمان به آن حادثه رسیدگی درست می شد؛ این اتفاق نمی‌افتاد.

عضو کارگری شورای عالی کار با بیان این که حاصل فراموشی و اهمال‌کاری مسئولان چیزی غیر از این نمی‌تواند باشد، گفت: تقریبا همه مسئولانی که آن سال راس کار بودند، هنوز هم هستند و ظاهرا بی‌توجهی و اهمال کاری همچنان ادامه دارد و دریغ که تاوان آن را فقط کارگران می‌پردازند و بس.

خدایی در پایان به لزوم ساماندهی بحث ایمنی محیط کار اصناف و کارگاه‌های کوچک اشاره کرد و گفت: کارگاه‌های کوچک و اصناف خرد به جزیره های سرگردان جداافتاده تبدیل شده اند که مشخص نیست متولی بحث ایمنی در آنها چه نهادی است و چه زمانی قرار است از وقوع حوادث اینچنینی جلوگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز