خبرگزاری کار ایران

شهردار یاسوج:

پیمانکاران بدحساب عامل اعتراض کارگران بودند

asdasd
کد خبر : ۴۲۶۱۵۶

به دنبال تجمع چند روز گذشته کارگران خدماتی شهرداری یاسوج در مقابل ساختمان شهرداری و نهاد‌های اداری منطقه ، شهردار یاسوج وعده داد که در خصوص پرداخت مطالبات معوقه این کارگران پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی جاوید به خبرنگار ایلنا در یاسوج گفته است: دلیل تجمع  کارگران پیمانکاری یاسوج اعتراض به بدحسابی پیمانکاران است.

او افزود: از آنجایی که شهرداری یاسوج در مقام کارفرمای اصلی به تعهدهای مالی خود در قبال پیمانکاران متعهد است تمامی صورت وضعیت های مالی پرداخت شده‌اند و بنابراین مشکل تاخیر در پرداخت دستمزد این کارگران به شهرداری ارتباطی ندارد.

به گفته وی براین اساس تمامی حقوق و مزایای این کارگران تا پایان شهریورماه جاری به حساب پیمانکاران مربوطه پرداخت شده وبه نظر می رسد منشا اقدام اعتراضی اخیر کارگران شهرداری از ناحیه برخی کارفرمایان متخلف صورت گرفته ایجاد شده باشد.

شهردار یاسوج افزود:  این پیمانکاران از یک سو شرکت های  پیمانکاری حقوق و مزایایی را که از سوی شهرداری برای کارگران خود دریافت می کنند  به آنها پرداخت نمی کنند  و  از سوی دیگر به کارگران خود  القا کرده اند  عامل پرداخت نشدن  مطالباتشان، وصول نشدن  به موقع  صورت وضعیت های مالی پیمانکاران از   شهرداری است  این در حالیست که شهرداری یاسوج تا پایان شهریورماه امسال،  همه حقوق و مزایای کارگران را  بر اساس صورت وضعیت های مالی ارائه شده به  پیمانکاران پرداخت کرده است.

جاوید در ادامه  با  یاد آوری به اینکه برخی پیمانکاران  مبالغ قابل توجهی بدهی به شهرداری یاسوج  دارند، افزود: آنها با تلاش گرو نگه داشتن  چندین ماه دستمزد کارگران می خواهند بگونه ای  شهرداری را برای بخشودگی طلب وجرائم خود تحت فشار قرار دهند.

وی در خاتمه تصریح کرد: اگر پیمانکاران شهرداری یاسوج تا 24 ساعت آینده اقدام به پرداخت مطالبات کارگران تحت مسئولیت خود نکنند  بدون تردید شهرداری طبق قوانین و مقررات با آنها برخورد جدی خواهد کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز