خبرگزاری کار ایران

یک تشکل عالی کارگری مطرح کرد؛

محکومیت تغییر قانون کار بدون اعمال سه جانبه‌گرایی/ با مشارکت نمایشی کارگران مخالفیم

asdasd
کد خبر : ۴۰۸۰۲۲

کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور همراستا با موضعگیری دو تشکل عالی کارگری دیگر، با صدور بیانیه‌ای نسبت به لایحه اصلاح قانون کار اعتراض کرده است.

به گزارش ایلنا، کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با صدور بیانیه‌ای نسبت به لایحه اصلاح قانون کار و تلاش برای حذف قوانین حمایتی اعتراض کرده است.

پیش از این نیز  دو تشکل عالی کارگری، کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور و مجمع عالی نمایندگان کارگری کشور، با صدور بیانیه‌های جداگانه نسبت به ارائه لایحه اصلاح قانون کار و تصمیم دولت و مجلس برای زیر پا گذاشتن حقوق قانونی کارگران اعتراض کرده‌اند.

در بیانیه کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور آمده است:  قانون کار در حال حاضر با وجود عدم بهره‌مندی از ظرفیت‌های پیش‌بینی شده در آن و علیرغم هجمه های سنگین ، باز هم تا حدودی حامی و پشتیبان کارگران است.

در ادامه بیانیه آمده است: با این وصف هنوز هم  کارگران در استقرار نظام مزدی متناسب با معیشت  با مشکل جدی مواجه هستند. این مشکلات ناشی از عدم رعایت مولفه‌هایی است که متاسفانه خود این دولت‌ها به آن دامن زده اند و این ثمره سه‌جانبه‌گرایی غیر واقعی و مشارکت دادن بی محتوی و نمایشی کارگران در تصمیمات است که در طی چند دهه اخیر گریبان کارگران ایران را گرفته است.

در ادامه این تشکل عالی کارگری هشدار داده است: ورود به مباحث حوزه روابط کار بویژه اصلاح قانون کار و تامین اجتماعی، تنها از طریق مشورت با شرکاء اجتماعی دولت قابل تحقق است ولی متاسفانه در عمل این امر همواره نقض شده است.

در پایان این بیانیه می خوانیم: کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور،  حرکت غیر کارشناسی دولت در ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس شورای اسلامی را بدون مشورت با حوزه کارگری محکوم نموده و پیش‌فرض عدم موفقیت در حصول نتیجه را پیشاپیش اعلام می‌دارد.  بدیهی است مادامیکه حقوق طرفین در منافع عمومی، مورد تعرض واقع شود، نخواهیم توانست به پایداری تصمیمات حقوقی پایبند باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز