خبرگزاری کار ایران

یک تشکل کارگری:

اصلاح قانون کار؛ کودتا علیه قانون اساسی ایران

asdasd
کد خبر : ۴۰۷۹۸۳

یک تشکل کارگری با صدور بیانیه‌ای نسبت به لایحه اصلاح قانون کار اعتراض کرده و آن را عدول از اصول قانون اساسی دانسته است.

به گزارش ایلنا، اتحادیه نیروی کار پروژه‌ای ایران با صدور بیانیه‌ای نسبت به لایحه اصلاح قانون کار و محروم کردن کارگران از حقوق قانونی اعتراض کرده است.

در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است: تایید و تصویب لایحه اصلاح قانون کاربه وسیله دولت یا مجلس، در عمل  کودتا علیه قانون اساسی و حذف این سند قانونی لازم الاجراست. از این رو  باید کلیه کارگران  با این روند قانون زدایی که با اولین دولت پس از جنگ آغاز شده است، مخالفت نمایند.

در ادامه بیانیه، این تشکل کارگری یادآور شده است: دولت وظایفش طبق قانون اساسی کشور، اجرا و کاربردی کردن قانون اساسی است نه تنظیم لوایحی که نقض کننده مواد این قانون باشد و مجلس نیز لوایحی را می تواند مورد بررسی قرار دهد که با قوانین اساسی کشور در تضاد نباشد.

در ادامه ، این تشکل کارگری نسبت به ایجاد و گسترش مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اعتراض کرده و این روند را مخالف با اصول 44 و 45 قانون اساسی دانسته است.

در پایان این بیانیه آمده است: بایستی ما کارگران در برابر این زیاده خواهی دولت ها بایستیم و حقوق قانونی خود را طبق مواد قانون اساسی مطالبه کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز