خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

شب عید بودجه برای پرداخت حق التدریس نداشتیم/ گنگوزهی «معلم آزاد» بود

asdasd
کد خبر : ۳۹۸۵۰۵

وزیر آموزش و پرورش می‌گوید: کمبود بودجه باعث شد که شب عید معلمان حق‌التدریس چندین ماه معوقات مزدی داشته باشند، در حال حاضر نیز این معلمان دو ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند.

«علی اصغر فانی»، وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که چرا در مقاطع زمانی مانند شب عید، معلمان حق التدریس به عنوان بخشی از نیرو‌های آموزشی شاغل در این وزارت‌خانه با مشکل پرداخت نشدن طلب مزدی خود مواجه هستند، گفت: وزارت آموزش و پرورش اواخر اسفند ماه سال گذشته  کمبود بودجه داشت و همین مساله باعث شد که مطالبات حق‌التدریسی‌ها پرداخت نشود و این معوقات به چند ماه برسد.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر نیز این گروه از معلمان معادل دو ماه، مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه زمان این مطالبات پرداخت می شود، اظهار داشت: امیدواریم به زودی بودجه فراهم شود که بتوانیم این مطالبات را بپردازیم، فعلا زمان دقیق آن مشخص نیست.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه در ارتباط با وضعیت  "حمید رضا گنگوزهی" معلم فداکار خاشی، که در نیمه فرودین ماه سال جاری در حین نجات جان دانش آموزانش براثر ریزش آوار جان سپرد اما تا قبل از این اتفاق بابت سه ماه مزد معوقه طلبکار بود، گفت: مرحوم گنگوزهی حق التدریس نبود بلکه معلم آزاد بود و برای یک موسسه غیردولتی کار می‌کرد، بنابراین مسئولیت معوقات مزدی او برعهده آموزش و پرورش نبوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز