خبرگزاری کار ایران

260 کارگر ریخته گری ماشین سازی تبریز دو ماه مزد طلبکارند/ انتظار دو ساله بازنشستگان برای سنوات

asdasd
کد خبر : ۳۹۵۸۶۷

پرداخت دستمزد حدود 260 کارگر «ریخته‌گری ماشین سازی تبریز»در استان آذر بایجان شرقی دو ماه به تاخیر افتاده است و در عین حال کارگرانی که در دو سال گذشته از این واحد صنعتی بازنشسته شده‌اند هنوز موفق به دریافت سنوات خود نشده‌اند.

منابع کارگری ایلنا در این کارخانه گزارش دادند، حدود 260نفر هستند که جدا از دریافت نکردن طلب مزدی خرداد وتیر ماه  ماه سال جاری با مشکل تاخیر در پرداخت حق بیمه نیز مواجه هستند.

آنها نگرانند که مبادا در صورتی بی‌تفاوتی مسئولان به مشکلاتشان این کارخانه به طور کامل تعطیل و درنتیجه آنها بیکار شوند.

همچنین حدود55 نفر  از کارگران بازنشسته این واحد تولیدی که از اسفند ماه سال93  تا اسفند 94 به مرور بازنشسته شده‌‌اند هنوز نتوانسته‌اند سنوات پایان کار خود را دریافت کنند و به همین دلیل تعدادی از این کارگران بازنشسته  صبح روز سی ام تیر ماه با تجمع مقابل ساختمان اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی این شهرستان خواستار پی گیری مسئولان این نهاد دولتی در دریافت مطالبات خود شدند.

به ادعای این کارگران مشکلات کارخانه ریخته‌گری ماشین سازی تبریز زمانی آغاز شده است که دولت  از مدتها قبل قصد واگذاری  این واحد صنعتی را به صندوق‌ بازنشستگی فولاد را داشته است.

 کارگران ریخته گری ماشین سازی تبریزبا بیان اینکه صندوق فولاد به دلیل مشکلات مالی که دارد از قبول مسئولیت این کارخانه خوداری می کند در ادامه افزودند :در این میان کارگران این کارخانه که  حداقل دو ماه دستمزد دریافت نکرده اند بیشترین خسارت را دیده اند.

طبق اظهارات کارگران این واحد ریخته گری ماشین سازی،سیاست واگذاری واحد های بحران زده ای همانند محل کار آنها به نهادهای دچار مشکلی همانند صندوق بازنشستگی فولاد اقدامی اشتباه است که بیشتر بر  مشکلات واحد واگذار شده  وکارگرانش می افزایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز