خبرگزاری کار ایران

ادامه گرفتاری ساکنان شهرک کارگری سایپا در کرج

asdasd
کد خبر : ۳۸۹۴۹۱

یکی از کارگران عضو تعاونی مسکن کارخانه خودرو‌سازی سایپا از خطرات ناشی از وقوع ریزش وفرورفتن زمین وچاه فاضلاب در پروژه‌ ۱۴۴ واحدی ناحیه کلاک برای ساکنین آن ابراز نگرانی کرد.

این کارگر سایپا در تشریح جزئیات این خبر به ایلنا گفت: از حدود ۶ سال پیش عملیات ساخت و ساز شهرک ۱۴۴ واحدی تعاونی مسکن کارگران سایپا در یک قطعه زمین ۲۰ هزار ۳۰۰ متری در منطقه کلاک کرج بدون کار کار‌شناسی آغاز شد.

او افزود: به دلیل آنکه مجموعه زمین‌های تعاونی مسکن کارگران سایپا در مجموعه باغشهر ناحیه کلاک واقع شده بود تراکم ساختمانی زیادی نداشت و اعضای هیئت مدیره بدون اطلاع کارگران ساخت و ساز پروژه ۱۴۴ واحدی را آغاز کردند و در نتیجه همه این واحد‌ها به صورت ناقص، بدون امکانات رفاهی و به قیمتی بالغ بر سه برابر بهای مندرج در قرارداد به مالکان واگذار شده است و در حال حاضر ۱۳۰ نفر از خانوار کارگری در آن ساکن شده‌اند.

به گفته وی آنچه موجب نگرانی و بروز مشکلات جدیدی برای اعضای ساکن این تعاونی شده است استفاده از مصالح ساختمانی غیر استاندارد ودرجه پایین در ساخت پروژه بوده که باعث نشست فضای حاشیه‌ بتونی اطراف ساختمان، ریزش چاه فاضلاب و ترک برداشتن برخی از دیوارهای پروژه و در نتیجه نگرانی اهالی و ساکنان از افزایش احتمال وقوع حوادث شده است.

وی افزود: علارغم هه این مشکلات شهرداری کلاک نیز به دلیل طلب ۹۰۰ میلیونی خود از مجریان این پروژه از ارائه خدمات شهری همچون جمع آوری زیاله ونظافت محوطه به اهالی این شهرک خوداری می‌کند.

طبق اظهارات این کارگر حدود ۱۳۰ خانوار کارگری ساکن در پروژه مسکونی کلاک، هم اکنون از امکاناتی همچون روشنایی خیابان در شب، دسترسی به آب آشامیدنی، لوله کشی گاز، تلفن، فضای سبز و اماکن تفریحی، خیابان‌های آسفالت شده و سرویس خدمات حمل و نقل عمومی محروم‌اند.

بنا به گفته وی با وجود پی گیری‌های زیاد اهالی این مجتمع کارگری که همگی شاغلین شرکت خودرو سازی سایپا می‌باشند از اعضای هیئت مدیره تعاونی مسکن وپیمانکارپروژه هنوز هیچ نتیجه‌ای در بر نداشته و در صورت بروز حوادث احتمالی اعضای هیئت مدیره وپیمانکار پروژه مقصر حادثه خواهند بود.

ادامه گرفتاری ساکنان شهرک کارگری سایپا در کرج

ادامه گرفتاری ساکنان شهرک کارگری سایپا در کرج ادامه گرفتاری ساکنان شهرک کارگری سایپا در کرج ادامه گرفتاری ساکنان شهرک کارگری سایپا در کرج ادامه گرفتاری ساکنان شهرک کارگری سایپا در کرج ادامه گرفتاری ساکنان شهرک کارگری سایپا در کرج

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز