خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته معدن خانه اقتصاد خبر داد:

بیکاری۱۵۰۰کارگرمعادن زغال سنگ طی ۶ماه گذشته

asdasd
کد خبر : ۳۶۹۲۲۶

رئیس کمیته معدن خانه اقتصاد از بیکار شدن ۱۵۰۰ نفر از کارگران معادن زغال سنگ در ۶ ماه گذشته خبر داد.

بر اساس اخبار دریافتی ایلنا، «سعید صمدی»، رئیس کمیته معدن خانه اقتصاد، در یک نشست خبری از واردات یک و نیم میلیون تنی زغال سنگ به کشور در سال گذشته و بیکار شدن ۱۵۰۰ نفر از کارگران معادن زغال سنگ در ۶ ماه گذشته خبر داد.

وی گفت: در سال گذشته کمتر از یک میلیون تن ذغال سنگ در کشور تولید شد و حدود یک و نیم میلیون تن واردات ذغال سنگ صورت گرفت که فاجعه است.

رئیس کمیته معدن خانه اقتصاد ادامه داد: بلایی که سر کارخانه‌های نساجی آمد بر سر معادن ذغال سنگ نیز خواهد آمد و در حال حاضر بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده ذغال سنگ کشور تعطیل شده‌اند.

صمدی توضیح داد: شرکت ذوب‌آهن اصفهان که حدود ۹۵ درصد مصرف ذغال سنگ را به خود اختصاص می‌دهد دچار بحران شده و قادر به تأمین نقدینگی مورد نیاز معادن نبوده است. در چنین شرایطی قیمت ذغال سنگ در دو، سه سال اخیر ثابت مانده که به ضرر معدن‌کاران است.

وی ادامه داد: طی ۲ سال اخیر یک سری خصوصی‌سازی‌ در معادن ذغال سنگ صورت گرفت که باعث ضرر این بخش شد، به طوری که برخی معادن ذغال سنگ به صندوق‌ بازنشستگی فولاد واگذار شد و به دلیل مشکلات متعدد مدیریتی، دچار افت تولید و بحران نقدینگی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز