خبرگزاری کار ایران

مسئول سازمان بسیج کارگری کشور:

معرفی شهدای شاخص باعث الگوهای سازی می شود

asdasd
کد خبر : ۳۶۴۴۴۶

مسئول سازمان بسیج کارگری گفت:روز 9 اردیبهشت به عنوان روز شهدای بسیجی کارگر نامگذاری شده است که بسیج کارگری به همین مناسبت مراسمی برای تجلیل از شهدای کارگران بسیجی برگزار می کند.

نشست خبری مسئول سازمان بسیج کارگری در 5 اردیبهشت‌ماه در لانه جاسوسی با اصحاب رسانه به مناسبت هفته کارگر و روز بسیج کارگری برگزار شد،

محمد ابراهیم کریمی مسئول سازمان بسیج کارگری کشور ضمن تبریک هفته کارگر و روز بسیج کارگری آرزو داریم که کارگران و بسیجیان خدوم با تبعیت از مقام عظمای ولایت در سالی که تحت عنوان اقتصاد مقاومتی با تکیه بر اقدام و عمل نامگذاری شده بتوانیم گام‌های موثری در سال پیش رو و سال‌های آتی برداریم.

کریمی گفت:اقدامات دستگاه‌ها و بسیج و نهادهای مختلف اگر آمیخته و هم‌افزایی با خبرگزاری‌ها و رسانه‌های جمعی نشود ممکن است در یکجا محصور شود و این امر اهمیت کار رسانه را می‌رساند که به موقع و بجا نسبت به انتشار اخبار در آگاهی‌بخشی جامعه نقش مهمی را ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: اکنون بسیج کارگری 2 میلیون و 275 هزار و اندی عضو دارد و در مراکز استان‌ها پایگاه‌هایی مستقر و تثبیت شده دارد و در بخشی از حوزه‌ها بسیج کارگری موفق شده است 316 هزار نفر را در پایگاه‌های بسیج جذب کرده و ساماندهی کند.

مسئول سازمان بسیج کارگری کشور افزود: در سال گذشته به علت رکود دچار مشکلات اقتصادی شدیم که منجر به تعطیلی و یا کاهش ظرفیت تولید بسیاری از صنایع و کارخانجات شد. در کارگاه‌های تولیدی بسیاری از کارگران از دریافت به موقع حقوق خود محروم هستند. این در حالی است که دیوان عالی آمریکا بنابر رأی ظالمانه خود اموال زیادی از ملت ایران را مصادره کرده که این امر دستبرد بزرگی است و وزارت خارجه ما آن را محکوم کرده است.

وی افزود: آمریکا همیشه طبق گفته رهبر بدعهدی‌ها و نقض پیمان در روابط با کشور ما داشته است. در بحث مربوط به مذاکرات هسته‌ای نیز همین‌طور است هنوز 3 ماه از برجام نگذشته که بدعهدی‌های خودش را شروع کرده است.

کریمی گفت: درباره اموال مصادره شده ایران این مشکل را از طریق بین‌المللی، حقوقی و قانونی با قاطعیت دنبال می‌کند زیرا هرگونه انفعال و کوتاهی در مقابل آمریکای ددمنش باعث می‌شود که این امر مجددا تکرار شود.

مسئول سازمان بسیج کارگری کشور گفت: 9 اردیبهشت به عنوان روز شهدای بسیجی کارگر نامگذاری شده است و علت این نامگذاری پیدا شدن جنازه شهید ابوالحسن برونسی که در سال 63 به شهادت رسیده بود اما جنازه بی‌سر ایشان بعد از 27 سال در اطراف دجله پیدا شد و در 9 اردیبهشت 91 که مصادف با هفته کارگر بود تشییع شد و هر ساله در این روز تقارن با هفته کارگر دارد مراسمی برگزاری می‌کنیم.

کریمی تصریح کرد: سردار نقدی کار اساسی برای تجلیل از شهید شاخص بنا گذاشت که هر سال در هفته کارگر یک شهید را از جامعه کارگری براساس پارامترهایی انتخاب می‌کنیم. در سال 95 نیز شهیدی را از خطه «راور» استان کرمان به نام «محمد افضلی ننیز» انتخاب شده است، این شهید دانشجوی خلبانی پیش از انقلاب برای تحصیل به آمریکا رفته بود و نخبگی او تایید شده بود اما او را به علت مسائل دینی و اعتقادی اخراج و به ایران بازگرداندند. این شهید در دفاع مقدس شرکت کرد و جانش را تقدیم انقلاب و رهبر نمود.

وی افزود: انتخاب شهید شاخص فرصت مغتنمی است که به شهدای گمنام پرداخته می‌شود و در آن به فرازی از وصیت‌نامه شهید، سبک و سیره زندگی او به اقشار مختلف جامعه شناسانده می‌شود.

کریمی گفت: در این هفته برنامه‌های مختلفی را با همکاری سازمان‌ها و نهادهای مربوطه و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و همکاری دیگر سازمان‌هایی که ذی مدخلند به اجرا درمی‌آوریم. در این برنامه تجدید میثاقی با شهدا در استان‌ها برگزار می‌شود و دیدار جمعی عزیزان کارگر بسیجی با نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها انجام می‌شود. غبارروبی و مراسمی به یاد روزهای دفاع مقدس برگزار می‌شود. کوهپیمایی فرماندهان بسیج در بعضی استان‌ها و شهرستان‌ها در برنامه این هفته قرار دارد و دیدار با خانواده محترم شهدا و تجلیل از پیشکسوتان کار تولید نیز از برنامه‌های سازمان بسیج کارگری است.

مسئول سازمان بسیج کارگری ادامه داد: در طول این هفته پایگاه‌های بسیج در استان‌های دیگر افتتاح می‌شوند، به بهانه روز کارگر برجسته‌ترین برنامه ما دیدار جمعی کارگران در کنار مدیران و مسئولان در دیدار با مقام معظم رهبری خواهد بود.

وی افزود: برگزاری کنگره ملی 14 هزار شهید کارگری که در بهمن‌ماه اجلاسیه نهایی‌اش برگزار می‌شود را در برنامه خود داریم. در برپایی این کنگره 2 بخش اساسی را دنبال می‌کنیم. کنگره فرق اساسی با مجالس ختم دارد. در این کنگره به تجلیل از شهدای گرانقدر کارگری می‌پردازند.

کریمی ادامه داد: در بخش تولید محتوا تحت عنوان ایجاد برانگیختگی در جامعه کار می‌کنیم. در بخش تولید محتوا حود 50 کتاب منتشر و مستندهایی نیز تهیه خواهیم کرد. از کارگران شاعر و هنرمندان سراسر کشور بهره می‌بریم و آثار آنها را به یک منظومه تبدیل کرده و کتابی از آن چاپ می‌کنیم تا سال‌ها بتوانیم از آنها بهره ببریم. ما حدود 14 استان در کشور داریم که در فرآیندی یادواره‌هایی با صدقه ملی را تعریف می‌کنیم تا نهایتا بعد از یادواره‌ها به اجلاسیه نهایی در بهمن‌ماه برسیم که این امر نیاز به این دارد که با هم‌افزایی و دست در دست یکدیگر مراسمی در شأن 14 هزار شهید کارگری در سطح کشور برگزار کنیم که برای این امر با همه مسئولان، مدیران، کارگران، نهادهای ذی‌مدخل و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی مکاتبه و اطلاع‌رسانی داشته‌ایم.

مسئول سازمان بسیج کارگری کشور افزود: در عرصه‌های عملی اقتصاد مقاومتی بسیج کارگری نیز اقداماتی را شروع کرده است که در سال 95 آن را ادامه خواهد داد. این اقدامات جنبه‌های عملی در تولید است زیرا تولید و صنعت ما نیاز به حمایت دارد. بحث رکودی که در صنایع تولید و صنعت ما پدید آمده ابعاد مختلفی دارد. در برخی جاها مشکل به سرمایه در گردش برمی‌گردد و در جای دیگر اختلافی فی‌مابین شرکا یا سرمایه‌ گذاران در تولید باعث ایجاد مشکل شده. در جای مهم‌تر مشکل بازار و نبود متقاضی است که این مشکل باعث شده بسیاری از کارخانه‌ها تولید خود را تعطیل یا به زیر ظرفیت خود یعنی با حدود 30 درصد ظرفیت به کار خود ادامه دهند.

کریمی گفت: از سال گذشته بسیج کارگری و نهادهای مرتبط با پیگیری و اولویت‌گذاری در بخش‌هایی که درگیر رکود و تعطیلی شده‌اند سعی کرده است با هم‌افزایی و بهره‌گیری از مسئولین استانی موانع را از سر راه آنها بردارد و در همین رابطه به احیای تولید بپردازد و با ارائه بسته‌های حمایتی و آماده کردن بستر برای تولید از جامعه کارگری نیز حمایت شود زیرا طبق کلام رهبر اولویت اصلی کشور باید به تولید اختصاص یابد زیرا با واردات غیراصولی تولید داخل تضعیف و نابود می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز