خبرگزاری کار ایران

جمعی از تشکل های کارگری:

دولت به وظایف مندرج در قانون اساسی عمل کند

asdasd
کد خبر : ۳۶۳۹۲۷

جمعی از تشکل های کارگری در آستانه روز جهانی کارگر با صدور بیانیه ای از دولت خواسته اند که به وظایف حاکمیتی خود در قانون اساسی جامه عمل بپوشاند.

به گزارش ایلنا، جمعی از تشکل‌های کارگری در آستانه روز جهانی کارگر بیانیه‌ای صادر کرده‌اند. در این بیانیه، خواسته کارگران از دولت، بازگشت به قانون اساسی و قانون کار عنوان شده است.

در بخشی از این بیانیه که بصورت مشترک از سوی اتحادیه نیروی کار پروژه‌ای ایران، انجمن صنفی صنعتگران عسلویه و کارگران فلزکار و مکانیک نوشته شده، آمده است: دولت‌های پس ازجنگ به وظایف قانونی که قانون اساسی ایران آن‌ها را موظف به کاربردی کردن آن نموده است، عمل نکرده‌اند و بدین گونه ابزاری شده‌اند در دست سرمایه داران برای پایمال کردن ابتدایی‌ترین حقوق اقتصادی و مدنی کارگران و طبقات پایین اجتماع.

در این بیانیه از سیاست‌های تعدیل ساختاری و همچنین تلاش دولت‌ها برای پایین نشان دادن نرخ تورم در مذاکرات مزدی هر سال انتقاد شده و آمده است: دولت‌ها با ترفندهای آماری که بیشتر به یک شعبده بازی می‌ماند، نرخ تورم را پایین نشان می‌دهند تا حداقل دستمزد را درصد نا‌چیزی افزایش دهند. در حالی که مردم از مرکز آمار بانک مرکزی خرید نمی‌کنند و در بازار هم همه کالا‌ها نسبت به سال قبل بیش از ۱۰۰ درصد گران‌تر در اختیار مردم قرار می‌گیرد ولی آمار که قرار است در مذارکرات مزدی مورد استناد قرار بگیرد آن را حدود ۱۲ درصد نشان می‌دهد.

در ادامه این بیانیه خواسته کارگران از دولت روحانی مطرح شده است: ما کارگران از دولت آقای روحانی می‌خواهیم به وظایفی که قانون اساسی برایشان مشخص کرده عمل نمایند و کشور را از این بحران رکود و تورم بیرون بیاورد. این وظایف را اصول ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی روشن و بدون ابهام بیان نموده است.

در ادامه این بیانیه تامین نیازهای اساسی زندگی خانوارهای کارگری از جمله، مسکن، بهداشت، آموزش و پرورش از وظایف دولت عنوان شده است و از دولت خواسته شده به این وظایف حاکمیتی عمل نموده و نسبت به اجرایی کردن این اصول قانونی اقدام نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز