خبرگزاری کار ایران

تعطیلی معدن پابدانای جنوبی 280 کارگر را سرگردان کرد

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۶۷۹

فعالیت تونل شماره 6 معدن پابدانای جنوبی که 280 کارگر آن به دلیل مشکل مالی کارفرما بابت 4 ماه مزد سال 94 و عیدی پایان سال طلبکارند؛ تا اطلاع ثانوی متوقف شد.

منابع خبری ایلنا در خصوص این اتفاق می‌گویند: تونل شماره  6 زیر نظر بخش خصوصی اداره می‌شود و ظاهرا کارفرمای این واحد معدنی تصمیم گرفته است تا به دلیل مشکلات مالی بهره‌برداری از این واحد معدنی را متوقف کند.

این اتفاق درحالی است که پیش از این کارگران تونل شماره 6 معدن پابدانای جنوبی در روز یکشنبه 22 فروردین ماه سال جاری یک تجمع اعتراضی صنفی برپا کرده بودند.

ظاهرا به دلیل تجمع اخیر جلسه‌ای در ساعت 11 صبح روز گذشته  در فرمانداری شهرستان کوهبنان با حضور مسئولان اداری منطقه، مدیران معدن و چند تن از نمایندگان کارگران برگزار شده است که نتیجه آن اعلام تعطیلی موقت معدن بوده است.

همچنین در خصوص وضعیت کارگران نیز گفته می‌شود که ظاهرا هیچ تصمیم مشخصی در مورد پرداخت معوقات مزدی آنها گرفته نشده است و در عین حال پیشنهاد معرفی این کارگران به صندوق بیمه بیکاری نیز به دلیل مخالفت مسئولان اداره کار که بر نامساعد بودن شرایط صندوق بیمه بیکاری تاکید دارند مورد موافقت قرار نگرفته است.

منابع ایلنا به نقل از کارگرانی که در این معدن مشغول کارند می‌گویند مشکلات مالی معدن خصوصی پابدانای جنوبی (ذغال سنگ)در حالی منجر به تعطیلی معدن شد که ظاهرا این معدن مبالغ زیادی از دولت بابت فروش ذغال سنگ طلبکار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز