خبرگزاری کار ایران

مسئول کمیته مزد شوراهای اسلامی کار کشور:

مجلس دهم با تصویب قوانین کارآمد شکاف هزینه و مزد را جبران کند

asdasd
کد خبر : ۳۴۹۲۲۰

مسئول کمیته مزد شوراهای اسلامی کار کشور منطقی دانستن سبد معیشت گروه‌های کارگری از سوی دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم در جلسات مزد ۹۵ در خصوص رقم سبد معیشت خانوارهای کارگری به توافق برسیم.

«علی خدایی» در گفتگو با ایلنا با اشاره به اینکه خلا واقعی بین حداقل‌های زندگی و سبد معیشت خانوارهای کارگری پس از هدفمندی یارانه‌ها به وجود آمده است، در خصوص نقش دولت در مذاکرات مزدی گفت: در مذاکرات مزدی سال‌های گذشته بیشترین مانع را وزارت‌های اقتصاد ایجاد کرده‌اند و برای امسال هم تقریبا می‌توان این وضع را پیش بینی کرد.

خدایی با تاکید بر اینکه دولت گذشته بیشترین آسیب را به مذاکرات مزدی وارد ساخت و توافق سال ۸۷ بر سر افزایش ۱۱ درصدی حداقل مزد را به ۹ درصد کاهش داد، افزود: از دولت انتظار داریم که دستمزد‌ها به گونه‌ای افزایش پیدا کند که افراد حداقل بگیر بتوانند بدون در نظر گرفتن بسته‌های حمایتی حداقل‌های زندگی خود را تامین کنند.

مسئول کمیته مزد شوراهای اسلامی کار کشور با اشاره به اینکه تصویب قانون تثبیت قیمت‌ها در مجلس هفتم مانع از آن شد که توافق سال ۸۳ برای افزایش سالی ۲۵ درصدی افزایش مزد اجرایی شود، افزود: از نمایندگان مجلس آینده انتظار داریم که با استفاده از ابرازهای قانونگذاری این کوتاهی خود را که موجب ایجاد شکاف عظیم بین هزینه مزد شده را جبران کند.

خدایی افزود: علاوه بر آن این انتظار وجود دارد که دولت موضوع بند ۲ ماده ۴۱ قانون کار که در آن تاکید شده حداقل مزد باید به اندازه‌ای باشد تا حداقل‌های زندگی یک خانواده را تامین نماید در مجلس آینده پیگیری و مشکلات آن را برطرف نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز