خبرگزاری کار ایران

۲۷۰ کارگر اخراجی پارس میلنگ به کار بازگشتند

در پی اخراج بیش از سه ماهه ۳۰۰ نفر از کارگران قراردادی کارخانه پارس میلنگ در تاکستان، یک منبع خبری از بازگشایی این واحد تولیدی و بازگشت به کار ۲۷۰ کارگر این کارخانه خبر داد.

 «غلام رضا رحمانی» در این باره به ایلنا گفت: از مجموع۳۰۰ کارگر قرار دادی کارخانه پارس میلنگ در تاکستان که از اواخر مهر ماه سال جاری با تعطیلی کارخانه بیکار شده بودند، حدود ۲۷۰ نفرشان با از سر گیری فعالیت کارخانه به کارشان بازگشتند.

دبیر خانه کارگر تاکستان دلیل تعدیل ۳۰۰ کارگر این کارخانه را مشکلات مالی به تبع نداشتن بازار فروش کارخانه عنوان کرد و در ادامه گفت: این کارخانه یکی از واحد‌های تولیدکننده انواع میلنگ خودرو در کشور است که علاوه بر کارگران شاغل در این کارخانه تعداد زیادی از نیروی کار خارج از آن از همکاری با این کارخانه امرار معاش می‌کنند.

این فعال کارگری میانگین سابقه کار کارگران این کارخانه را ۱۰ سال عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با حمایت مسئولان شهرستان تاکستان بخشی از مشکلات کارفرمای این کارخانه مرتفع شد و کارگران اخراجی به کارشان بازگشتند.

او درباره امنیت شغلی و پرداخت به موقع حقوق کارگران این واحد گفت: درحال حاضر از تاخیرهای چند ماه‌ای که پیش از این در پرداخت مطالبات مزدی ما ایجاد می‌شد؛ خبری نیست و به همین دلیل نوعی رضایت از امنیت شغلی در بین کارگران وجود دارد.

رحمانی همچنین گفت: کارگران این کارخانه معوقات حقوقی ندارند و هم اکنون در کارخانه مشغول کارند.

کد خبر : ۳۴۵۸۸۷