خبرگزاری کار ایران

در بیانیه کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران:

کارگران سالها حامی دولت بودند ،اکنون توقع جبران دارند

asdasd
کد خبر : ۳۳۹۹۷۰

کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران گفت: با رفع تحریم‌ها جامعه کارگران از دولت یازدهم انتظار دارد که به وعده خود مبنی بر اجرای عدالت اجتماعی، با تحقق تحول مزدی عمل کند.

به گزارش ایلنا، کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با انتشار بیانیه ای ضمن ابراز خرسندی جامعه کارگری در پیروزی برجام اعلام داشت:جامعه کارگری امیدوار است با ازمیان رفتن رکود حاکم بر اقتصاد که سالها به بواسطه تحریم‌های ناعادلانه علیه ایران صورت گرفت با اجرای برجام به شکوفایی و رونق تبدیل شده تا شاهد توسعه روز افزون کسب و کار، اشتغال، امنیت شغلی کارگران و بهبود شرایط زندگی آنان در کشور باشیم.

کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در ادامه این بیانیه گفته است: جامعه کارگران سال‌ها با شرایط ریاضتی کنارآمد اما اکنون که تحریم‌ها برداشته شده انتظار دارند مسئولین کشور با تغییر در عملکرد و تصمیمات خود تحمل سالهای متمادی مشکلات مادی و معنوی کارگران را با بحث همسان سازی و افزایش مزد و اجرای عدالت بین تمام افراد جامعه خصوصا جامعه کارگری جبران کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در مطالبات به حق کارگران سال‌ها به آن‌ها گفته شد شرایط کنونی نتیجه تحریم هاست و اکنون که تحریم‌ها برداشته شد کارگران که سال‌ها بیشترین فشار تحریم را به دوش کشیدند و در انتظار لغو تحریم‌ها بودند اکنون منتظرند تا با رفع این بهانه به حقوق واقعی خود دست یابند.

دولت یازدهم تاکنون در بحث سیاست‌ خارجی موفق عمل کرده است و توانسته با اثبات حقانیت ایران در بحث انرژی هسته‌ای تحریم‌ها را لغو کند بنابراین اکنون زمانی است که دولت تدبیر و امید در بحث سیاست داخلی نیز مثبت عمل کند و به شعارهایی که در خصوص معیشت کارگران و حذف شکاف مزدی داده است را عملی کند.

در پایان با اشاره به این امر که سالها کارگران با تحمل مشقت و دریافت حداقل مزد و چشم پوشی از امکانات اولیه معیشتی اکنون که کشور به شرایط آرامش رسیده توقع دارند اینبار دولت حامی حقوق به حق کارگران که قشر ضعیف جامعه هستند،باشد.

 کارگران سالها حامی دولت بودند ،اکنون توقع جبران دارند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز