خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری:

بهانه وزارت بهداشت برای دست اندازی به تامین اجتماعی توجیهی ندارد

asdasd
کد خبر : ۳۱۷۵۱۱

یک فعال صنفی کارگری می گوید: وزارت بهداشت نمی توان به نام اجرای قانون اساسی و منفعت عمومی منابع درمانی تامین اجتماعی را مصادره کند.

به گزارش ایلنا «ناصر چمنی» رئیس انجمن صنفی کارگران پیمانی پتروشیمی تبریز در خصوص ادغام صندوق­ های بیمه گفت:ادغام صندوق تامین اجتماعی کاری غیرقانونی و خلاف شرع است زیرا صندوق تامین اجتماعی صندوقی بین النسلی است که صاحبان آن کارگرانی  هستند که ازجیب خود  هزینه خدمات و بیمه خود را می­ پردازند.

«ناصر چمنی»افزود:جامعه کارگری برای حفظ استقلالش اجازه نمی دهد که به نام اجرای قانون اساسی و منفعت عمومی اموال صندوق درمانی تامین اجتماعی هزینه حق العمل های غیر منطقی پزشکانی شود که اکنون نمایندگان آنها مسئولیت اداره وزارت بهداشت را برعهده دارند.

وی افزود:صندوق تامین اجتماعی  صندوقی غیر دولتی که بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش خود قرار داده است و در بخش­ های درمانی و بیمارستانی بیشترین دارایی ­ها را در مقایسه با سایر صندوق ­ها ی مشابه درمانی دارد و همین داشته­ های تامین اجتماعی است که برای وزارت بهداشت جذابیت ایجاد کرده است.

این فعال کارگری اذعان کرد:جامعه کارگری فکر نمی­ کند رئیس جمهور به موضوع ادغام یک طرفه نگاه کند و چون تمام سرمایه تشکیل شده صندوق حاصل تلاش کارگران کشوراست قطعا نسبت به آن حساسیت نشان می ­دهند.

رئیس انجمن صنفی کارگران پیمانی پتروشیمی تبریز گفت:دولت بهتر است بجای مداخله در امور تامین اجتماعی به تعهدات سالانه­ اش عمل کند و در بودجه سالانه ردیفی قرار دهد تا طبق قوانین و مصوبات از بدهی­ هایش کاسته شود تا صندوق تامین اجتماعی بتواند از پس ارائه خدمات به افراد تحت پوشش خود و مستمری بگیرانش برآید.

عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران تاکید کرد:سابقا اداره تامین اجتماعی شورایی بود ولی اکنون با تغییر به هیئت امنایی تعداد نمایندگان دولت بیشتر شده و تصمیماتی که گرفته می­شود کمتر به نفع جامعه کارگری توجه می­ شود اگر تصمیمات توسط شورای سه گانه گرفته شود منافع کارگر بیشتر رعایت می­ شود و دخالت دولت نیز کمتر می­ شود.   

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز