خبرگزاری کار ایران

توضیحات سیمان تهران در مورد یک خبر

کد خبر : ۳۰۴۰۷۷

به دنبال انتشار توضیحاتی که از سوی رئیس شورای اسلامی کار کارخانه سیمان تهران پیرامون اعتراضات اخیر کارگران این واحد تولیدی منتشر شد، کارخانه سیمان تهران توضیحاتی را منتشر کرد.

به دنبال انتشار توضیحاتی که از سوی رئیس شورای اسلامی کار کارخانه سیمان تهران پیرامون اعتراضات اخیر کارگران این واحد تولیدی منتشر شد، کارخانه سیمان تهران توضیحاتی را منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، متن کامل توضیحات مدیریت کارخانه سیمان تهران به شرح ذیل است:

احتراماً، در پاسخ به خبر مورخ ۱۹/۰۸/۱۳۹۴ به کد ۳۲۰۶۶۶ با عنوان «بی‌توجهی کارفرما» باعث تجمع کارگران شرکت سیمان تهران شد و خبر مورخ ۱۸/۰۸/۱۳۹۴ با کد ۳۲۰۵۲۳ تحت عنوان تجمع کارگران شرکت سیمان تهران، مراتب زیر را در جهت روشنگری افکار عمومی و ذینفعان شرکت سیمان تهران به خصوص کارگران زحمتکش سیمان تهران باستحضار می‌رساند:

الف) شرکت سیمان تهران با دارا بودن حدود۶۵ هزار سهامدار و ظرفیت اسمی تولید ۱۲ هزار و ۳۰۰ تن سیمان در روز و با دارا بودن ۵ خط تولیدی، یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین تولید کنندگان سیمان کشور می‌باشد. تحریمهای اقتصادی، رکود حاکم بر طرحهای عمرانی و کاهش مصارف مردمی از یکطرف موجب کاهش تقاضا و در مدار قرار گرفتن واحدهای جدیدالتأسیس و افزایش ظرفیت کارخانجات موجود از طرف دیگر موجبات افزایش عرضه سیمان را در بازار فراهم آورده است. از طرفی رقابت تخریبی و سیاستهای رقبا در کاهش نرخ فروش و ارائه تخفیفات قابل توجه و نیز فرصت طلبی دلالان و پرداخت هزینه‌های مالی گزاف به سیستم بانکی شرایط سختی را به مجموعه‌های سیمانی تحمیل نموده است. لذا مجموعه این عوامل باعث گردیده است که هیئت مدیره سیمان تهران اقداماتی را در حوزه‌های مختلف جهت صرفه جویی به منظور برون رفت از این بحران انجام دهند از جمله:

۱.     از مدار تولید خارج کردن خطوط تولید با قیمت تمام شده بالا

۲.     برنامه ریزی جهت افزایش کیفیت تولید و افزایش فروش

۳.     پایش، کنترل و کاهش اضافه کاریهای غیر موثر و غیر مولد

۴.     کنترل کلیه هزینه‌ها و عوامل قیمت تمام شده

۵.     فروش بخشی از دارائیهای با قابلیت نقد شوندگی جهت پرداخت بدهی‌ها و هزینه‌های شرکت بخصوص حقوق و دستمزد همکاران.

۶.     سایر موارد

ب) افترای «بی‌توجهی به وضعیت شغلی و معیشت کارگران» به هیئت مدیره سیمان تهران که همگی از مدیران با سابقه صنعت می‌باشند یا ناشی از نا‌آگاهی و عدم شناخت صحیح همکاران از محیط داخل و پیرامون سازمان می‌باشد و یا ناشی از تخریب کسانی می‌باشد که منافع خود را در خطر دیده و دست به تحریک کارکنان خدوم و زحمتکش سیمان تهران می‌زنند.

 به تمام همکاران اطمینان می‌دهیم که تمام جسم و ذهن هیئت مدیره سیمان تهران درگیر حل مشکلات شرکت و معیشت همکاران می‌باشد. اعضای موظف هیئت مدیره مطابق با آیین نامه‌های شرکت حقوق و مزایا دریافت می‌کنند که از حقوق و مزایای شرکتهای تابعه پایین‌تر می‌باشد و اعضاء غیر موظف هیئت مدیره براساس مصوبات مجمع عمومی حق حضور شرکت در جلسات هیئت مدیره را دریافت می‌نمایند که خارج از عرف و قانون نمی‌باشد و متذکر می‌گردد که برخی از اعضای غیر موظف حق حضور در هیئت مدیره را دریافت نمی‌نمایند

ج) سرانه میانگین حقوق، دستمزد و مزایای کارکنان شرکت سیمان تهران براساس مستندات موجود حداقل معادل سه برابر هزینه حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار و مزایای مربوطه در سال ۱۳۹۴ می‌باشد، لذا ادعای پرداخت حداقل حقوق و دستمزد به کارکنان کذب بوده و با واقعیت انطباق نداشته و با اهداف سیاهنمایی و تحریک وتخریب صورت پذیرفته است.

د) هیئت مدیره شرکت سیمان تهران به منظور جبران کاهش درآمد حاصل از عدم فروش محصول خود با فروش بخشی از سهام و دارائیهای قابل نقد شوندگی خود تلاش نموده است تا وقفه‌ای در پرداخت حقوق و دستمزد و طلب بستانکاران فراهم نیاورد. لذا فروش اموال و دارائیهای شرکت از جمله مهمانسرای شرکت از اختیارات قانونی هیئت مدیره بوده و به منظور پرداخت هزینه‌های جاری شرکت می‌باشد. پرداخت هزینه حقوق و دستمزد مستلزم تأمین مالی آن می‌باشد. لذافروش مهمانسرا به منزله جلوگیری ازتأخیر در پرداخت هزینه‌های آتی از جمله حقوق و دستمزد خواهد بود. ضمن آنکه هیئت مدیره موافقت نموده است که به‌‌ همان میزان واحد استیجاری جهت استفاده کارکنان مهیا گردد، امانه در اختیار گروهی خاص بلکه برای همه همکاران.

هر) میانگین سرانه اضافه کاری کارکنان شرکت سیمان تهران با ستناد گزارشات شرکت ۱۰۶ ساعت می‌باشد که نسبت به سال قبل فقط ۵ ساعت کاهش داشته است، آنهم در شرایطی که این شرکت هم اکنون با ۵۵% ظرفیت اسمی خود و با دو خط تولیدی فعالیت می‌نماید و عملاً با این اوصاف تقلیل اضافه کاری برای سازمان ضروریست، اما حذف اضافه کاری و پرداخت نشدن سنوات، کذب محض بوده و با واقعیت انطباق ندارد.

و) مدیریت شرکت با امعان نظر به شرایط اقتصادی کشور عزیز جمهوری اسلامی ایران بدلیل تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی و به منظور برون رفت و گذر از فشارهای اقتصادی حاکم بر واحدهای صنعتی و تولیدی کشور بخصوص صنعت سیمان و با اولویت بندی و افزایش تولید و فروش و پرداخت حقوق کارکنان شرکت و دیون ناشی از مواد و خدمات تولید و فروش دارائی‌های مازاد و صرفه جویی در هزینه‌های تولید انتظار همدلی و همفکری بیشتری از تک تک اعضاء خانواده بزرگ سیمان تهران را دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز