خبرگزاری کار ایران

شرط ناممکن تایید صلاحیت دو عضو ارشد خانه پرستار در انتخابات نظام پرستاری

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۵۱۱

پس از رد صلاحیت قطعی سه عضو ارشد خانه پرستار، اکنون خبر می رسد هیئت نظارت بر انتخابات نظام پرستاری از دو عضو دیگر خانه پرستار که به رد صلاحیت خود معترض بودند گفته شده اگر می‌خواهند صلاحیتشان تایید شود تا روز دوشنبه 25 خردادماه فرصت دارند گواهی سوء پیشینه ارائه کنند.

محمود عمیدی عضو ارشد خانه پرستار در این باره به ایلنا گفت: ظهر چهارشنبه بیست خرداد ماه، سه نفر از اعضای ارشد خانه پرستار خبر رد صلاحیت قطعی خود را دریافت کردند. در همین حال به من و آقای عابدینی هم که نسبت به رای صادر شده اعتراض داشتیم گفته شد که اگر می خواهید صلاحیتتان تایید شود بروید وتا روز دوشنبه 25 خرداد ماه، گواهی عدم سوء پیشینه بیاورید .

این درحالیست که به گفته عمیدی، با توجه به زمان باقیمانده تا انتخابات (29 خردادماه) و با توجه به بروکراسی اداری که صدور گواهی سوء پیشینه دارد، برای کاندیداها در مدت کوتاهی باقیمانده ممکن نیست به سرعت مدارک را آماده کرده و به هیات نظارت برسانند.

به گفته این فعال صنفی،چنین رفتارهایی شبههی مهندسی انتخابات را بیشتر می کند چرا که هیچ کجای آیین نامه نظام پرستاری به چنین موردی اشاره نشده و این مغایر با رویه قانونی است.

عمیدی گفت: بر اساس ماده 22 آیین نامه در صورتی که نامزد انتخابات محکومیت هایی که منجر به محرومیت اجتماعی و تظاهر به فساد اخلاقی و یا عدم التزام به قانون اساسی نداشته باشد، می تواند در انتخابات شرکت کند. زمانی هم که از ما گواهی سوء پیشینه خواستند اعلام کردیم که ما کارمند رسمی هستیم و هر سال از سوی کارگزینی  گزینش می شویم و گواهی سوء پیشینه هم از همان طریق قابل دسترسی است اما مجددا تاکید کردند اگر میخواهید تایید صلاحیت شوید گواهی سوء پیشینه بیاورید.

به گفته این عضو ارشد خانه پرستار، اگرچه رد صلاحیت اعضای ارشد خانه پرستار روند برگزاری انتخابات را تحت الشعاع برخوردهای سلیقه ای قرار می دهد اما اگر شرایط جوانمردانه پیش برود و مسائل دیگری در ادامه پیش نیاید لیستی که از سوی خانه پرستار در سراسر کشور ارائه شده است قطعا در انتخابات پیروز می‌شود.

گفتنی است، انتخابات نظام پرستاری 29 خردادماه در حالی برگزار می شود که طی یک هفته گذشته پنج عضو ارشد خانه پرستار در مرحله اول رد صلاحیت شدند که پس از اعتراض رد صلاحیت سه نفر از آنان مجددا تایید شد و تایید صلاحیت دونفر دیگر نیز منوط به ارائه گواهی سوء پیشینه شده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز