خبرگزاری کار ایران

اعتراض پرستاران بیمارستان نکویی قم به اجرای «طرح مبتنی بر عملکرد»

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۶۴۰

پرستاران بیمارستان نکویی قم، ظهر امروز (نهم خرداد) در اجتماعی 120 نفره که در سالن اجتماعات این بیمارستان برگزار شد به نتایج اجرای «طرح مبتنی بر عملکرد» در این بیمارستان اعتراض کردند.

به گزارش ایلنا، بیمارستان نکویی از جمله بیمارستانهای پایلوتی است که طرح مبتنی بر عملکرد در شش ماهه ی دوم سال 93 در آن اجرایی شد.

یکی از پرستاران این بیمارستان درباره دلایل اعتراض امروز، به ایلنا گفت:طی چند روز گذشته و در پی پرداختهایی که از قبال این طرح و پس از شش ماه انجام شد متوجه شدیم که میزان پرداختی ها با فاصله ی بسیار زیادی از هم انجام شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه طرح  مبتنی بر عملکرد بدون کارشناسی انجام شده و بیمارستانها را تبدیل به بنگاه اقتصادی کرده است که در آنها پرستاران و کادر درمانی به جای خدمت رسانی به بیماران به دنبال جمع آوری امتیاز برای بیمارستان هستند.

این پرستار همچنین از توقف اجرای طرح در برخی بیمارستانها خبر داد و گفت:شنیده های ضد ونقیضی حکایت از این دارد که اجرای این طرح در برخی از بیمارستانهای قم متوقف شده تا بررسی بیشتری روی آن انجام شود و معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی قم هم وعده ی رسیدگی به خواسته های پرستاران را داده است.

فعالین صنفی جامعه پرستاری بارها درباره تبعات اجرای نظام مبتنی بر عملکرد در بیمارستان‌های کشور هشدار داده اند. دور شدن پرستاران از وظیفهٔ اصلی‌شان که مراقبت از بیماران است و استفاده از آنان به عنوان نیروهایی که برای ارتقاء درجه بیمارستان جمع آوری می‌کنند،  خسارت به بیماران و در ‌‌نهایت نارضایتی آنان از روند ارائهٔ خدمات،  ایجاد بی‌انگیزگی در جامعه پرستاری کشور و چهارم بالارفتن میزان نارضایتی در جامعه پرستاری و به تبع آن افزایش اعتراضات آنان از جمله تبعاتی است که فعالین صنفی پرستاران به آن اشاره کردهاند.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز