خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری:

واگذاری بازرسی، زمینه ساز فساد گسترده است

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۸۲۰

دفاتر کارگزای تامین اجتماعی، بنگاههای بیمه ای هستند و طبیعتا در راستای جذب سرمایه فعالیت خواهند کرد / واگذاری وظیفه بازرسی به این مراکز می تواند زمینه ساز بروز فساد بیشتر در این فرآیند باشد / از طرف دیگر تامین اجتماعی باید تضمینی برای حمایت از حقوق کارگران داشته باشد اگر نه شغل کارگران نیز به خطر خواهد افتاد.

یک فعال کارگری نسبت به اثرات منفی واگذاری فرآیند بازرسی ها به کارگزاری های تامین اجتماعی هشدار داد و این اقدام را زمینه ساز فساد گسترده در فرآیند بازرسی دانست.

«عبدالله وطن خواه» دراین باره به ایلنا گفت: از آنجا که وزارت کار توان و نیروی انسانی لازم برای بازرسی واحدها را ندارد، این فرآیند را به بخش خصوصی واگذار کرده است، با این اقدام، ظاهرا اعمال بازرسی بیشتر شده اما در عمل بازرسی بخشی از بازار سرمایه به بخش دیگری از همین بازار واگذار شده است. این واگذاری منافع کارگران را بیش از پیش در خطر می اندازد.

نماینده کارگران کارخانه واکیوم پارس درخصوص عواقب منفی این اقدام تصریح کرد: دفاتر کارگزای تامین اجتماعی، بنگاههای بیمه ای هستند و طبیعتا در راستای جذب سرمایه فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: واگذاری وظیفه بازرسی به این مراکز می تواند زمینه ساز بروز فساد بیشتر در این فرآیند باشد. از طرف دیگر تامین اجتماعی باید تضمینی برای حمایت از حقوق کارگران داشته باشد اگر نه شغل کارگران نیز به خطر خواهد افتاد.

عضو مجمع نمایندگان کارگران استان تهران افزود: دولت در راستای کوچک کردن بدنه خود، وظایف و اختیاراتش را به بخش خصوصی واگذار می کند. اما در این بین، اختیاراتی که در جهت منافع کارگران به دولت داده شده هیچگاه نباید به نمایندگان این قشر واگذار شود.

وطن خواه در ادامه مهمترین معضل کارگران را مشارکت پائین آنها در امور مدیریتی سازمان های مربوط به آنها دانست و گفت: کارگران در حال حاضر علنا و عملا شریک در مسائل مربوط به خود نیستند، سازمان هایی مثل تامین اجتماعی و وزارت کار که منافع و منابع مالی کارگران را در اختیار دارد باید مدیریت کارگری داشته باشد. در غیر این صورت هرروز شاهد تغییراتی اینچنین و خطرناک برای منافع کارگران خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز