خبرگزاری کار ایران

انتظار کارگران ایثار گر شهرداری نیشابور برای دریافت مزایای اضافه کاری

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۸۹۷

کارگران ایثارگر شهرداری نیشابور، خواستار افزایش مزایای اضافه‌کاری و تعطیل کاری‌ها برای افزایش میزان حقوق خود شدند.

کارگران ایثارگر شهرداری نیشابور که تعداد آن‌ها حدود ۵۰ نفر است، از زمان تبدیل وضعیت مطالبات خود را کامل دریافت نکرده‌اند؛ در ضمن شهرداری نیشابور، به دلیل مشکلات نقدینگی، در پرداخت کامل مزایای اضافه کاری و تعطیل کاری، به کارگران کوتاهی می‌کند.

یکی از این کارگران درباره مطالبات اضافه کاری خود و همکارانش گفت: در این وضعیت بی‌پولی، شهرداری برای کارکنان اداری خود ماهانه تا ۱۲۰ ساعت اضافه کاری پرداخت می‌کند این در حالیست که کارگران خدماتی (بجز تعداد کمی) با ۱۲ ساعت کار روزانه از دریافت کامل اضافه کاری و تعطیل کاری محروم هستند.

وی افزود: بیش از دو سال از طرح تبدیل وضعیت شغلی‌مان می‌گذرد اما متاسفانه مسئولان هنوز تصمیم جدی برای برطرف کردن مشکلات کارگران ایثارگر نگرفته‌اند و این موضوع نگرانی کارگران را بیشتر می‌کند.

او درباره سایر مطالبات صنفی خود و همکارانش تصریح کرد: بجز مطالبات قانونی که پیگیر آن هستیم در زمینه دریافت برخی مزایای عرفی و توافقی با کارفرما با مشکل روبرو هستیم. به عنوان مثال پرداخت هزینه جارو به پاکبانان در هر ماه ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده که جوابگو نیست این در حالیست که پیشتر این رقم تا حدود ۲۱۰ هزار تومان پرداخت می‌شد. همچنین هزینه شیر خوراکی که ماهانه به کارگران پرداخت می‌شد از سه تا چهار سال پیش حذف شده است.

کارگران با بیان اینکه حداقل حقوق دریافتی مخارج زندگی‌مان را تامین نمی‌کند، افزودند: ما به پرداخت کامل اضافه‌کاری نیاز داریم؛ بدون آن کمیت زندگی‌مان لنگ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز