خبرگزاری کار ایران

مرگ و مصدومیت ۶ کارگر در چهار حادثه شغلی متفاوت

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۲۸۸

طی دو روز گذشته، ۶ کارگر در چهارحادثه جداگانه شغلی در شهرهای، یزد، مشهد واصفهان جان خود را از دست داده یا زخمی شدند.

به گزارش ایلنا، در حادثه اول که روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه در یک کارخانه کاشی واقع در شهرک صنعتی حاجی‌آباد اشکذر رخ داد، دو کارگر بر اثر برق گرفتگی جا خود را از دست دادند.

سیدحسین طباطبایی (روابط عمومی اورژانس یزد) با تشریح این حادثه گفت: در پی این اتفاق که بدنبال رعایت نشدن نکات ایمنی حوالی ساعت سه بامداد روز پنجشنبه رخ داد، دو کارگرحدودا ۲۵ساله تبعه افغانستان حین کار در یک کارخانه کاشی در شهرک صنعتی حاجی آباد اشکذر دچار حادثه برق گرفتگی با برق سه فاز شدند که متاسفانه علارغم حضور گروه‌های امدادی هر دو جان خود را از دست دادند.

در حادثه دوم که بازهم در روز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه بر اثر برق گرفتگی رخ داده است، دو کارگر در مشهد هنگام تخلیه آب به وسیله دستگاه کف‌کش دچار برق گرفتگی شدند و جان باختند.

آتشپاد دوم حسن نجمی (معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی مشهد) درباره آخرین جزیئات این حادثه گفته است: این حادثه بدنبال بارنندگی‌های اخیر زمانی رخ داد که دو کارگر که گفته می‌شود پدر و پسر بودند هنگام تخلیه آبگرفتگی آب‌انبار یک آشپزخانه با پمپ کف‌کش به دلیل نقص ایمنی دستگاه دچار برق گرفتگی شده و هر دو جان خود را از دست می‌دهند.

در حادثه سوم که بازهم در روز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه رخ داده است، یک کارگر شاغل در یک معدن شن و ماسه در شهرستان دهاقان استان اصفهان بر اثر سقوط در قیف فوت می‌کند.

حسین عسکریان (رئیس آتش‌نشانی شهرستان دهاقان) با تایید این خبر گفته است: کارگر فوت شده تبعه کشور افغانستان است که امدادگران برای خارج کردن جسد وی ناچار شدند دهنه قیف را برش بدهند.

اما در حادثه دیگر که روز گذشته جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه رخ داد، یک کارگر شاغل در پروژه متروی اصفهان که در حال بتن‌ریزی در حوالی در خیابان آیت الله کاشانی اصفهان بود، بر اثر سقوط از ارتفاع دچار مصدومیت شد.

محمد شریعتی (سخنگوی آتش نشانی اصفهان) درباره این حادثه که برای یک کارگر حدودا ۳۵ساله اتفاق افتاده، گفت: این حادثه برای یک کارگر در پروژه متروی اصفهان در حالی اتفاق افتاد که وی حین کار قالب‌بندی دیوار مترو در حوالی خیابان کاشانی اصفهان از ارتفاع ۱۰ متری سقوط می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز