خبرگزاری کار ایران

بازنشستگان کارگری خواستار اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۰۵۲

بازنشستگان کارگری می‌گویند برای ما اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی اهمیت دارد.

مروتی، بازنشسته کارگری، در تماس با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با مطالبات اصلی بازنشستگان کارگری با تاکید بر اینکه برای ما متناسب‌سازی یا همسان‌سازی اهمیت ندارد؛ به ایلنا گفت: مسئله مهم برای ما، اجرای قانون است؛ ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی تاکید دارد مستمری‌ها باید به اندازه‌ی هزینه‌های زندگی زیاد شود.

او تاکید کرد: در این ماده قانونی، افزایش دریافتی بازنشستگان به اندازه‌ی هزینه‌های زندگی الزام شده و از تامین اجتماعی خواسته شده به این الزام تمکین کند اما سال‌های طولانی‌ست که هیچ توجهی به این الزام قانونی نمی‌شود و این در حالیست که همه مشکلات اتوماتیک با ماده ۹۶ تامین اجتماعی حل خواهد شد، هر بازنشسته به نسبت آورده‌اش و با توجه به تورم تاثیرگذار بر سبد هزینه‌های زندگی، مشمول افزایش سالانه مستمری خواهد شد.

این بازنشسته ادامه داد: اگر قانون اجرا شود، بازنشستگان تامین اجتماعی نیازی به همسان‌سازی یا متناسب‌سازی ندارند. امروز مطالبه‌ی بازنشستگان کارگری اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی بدون توجه به مصوبات مزدی شورایعالی کار است؛ ما می‌خواهیم قانون اجرایی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز