خبرگزاری کار ایران

تداوم روند اخراج کارمندان گوگل در پی اعتراض به همکاری با اسرائیل

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۵۴۵

هفته گذشته گوگل کارمندی را که اخیرا سخنرانی یکی از مدیران اسرائیلی در شرکت را مختل کرده بود، اخراج کرده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از تلویزیون سی. ان. بی. سی آمریکا، گوگل یکی از کارمندان خود که به همکاری این شرکت با اسرائیل اعتراض کرده بود را اخراج کرده است. 

هفته گذشته گوگل کارمندی را اخراج کرده است که اخیرا سخنرانی یکی از مدیران اسرائیلی را در شرکت مختل کرده بود. 

گوگل چندین سال است با مخالفت کارکنان با قرارداد این شرکت با اسرائیل دست و پنجه نرم می‌کند. 

گوگل همچنین یک نشست گفت‌وگوی داخلی میان کارکنانش به مناسبت روز زن را -که در آن به موضوع کشتار و آزار زنان فلسطینی توسط ارتش اسرائیل در غزه اشاره شده بود- تعطیل کرده است. 

پس از سخنرانی مشترک یکی از مدیران گوگل با یکی از مقامات اقتصادی رژیم صهیونیستی، یکی از کارکنان بخش «Cloud» نسبت به حضور این فرد علناً اعتراض کرد و در پایان جلسه با فریاد اظهار کرد: «من از ساخت فناوری‌ای که به نسل‌کشی در غزه کمک می‌کند، خودداری می‌کنم»! 

CNBC متوجه شد که این مهندس بخش Google Cloud فوراً پس از این اقدام اخراج شده است. پیش از این نیز گوگل چندین نفر از مهندسان و کارمندان معترض خود به پروژه اطلاعاتی مشترک گوگل و رژیم صهیونیستی (موسوم به طرح نیمباس) را اخراج کرده بود. 

روابط عمومی گوگل در پاسخ به سوال CNBC علت این اخراج را «بیان محتواهای تفرقه‌انگیز که محیط کار را مختل می‌کند» توصیف کرد. 

رگو (کارمند معترض گوگل) فریاد زده بود: «فناوری Google Cloud نباید در خدمت رژیم آپارتاید اسرائیل قرار گیرد». پس ا ز این اقدام نیروهای امنیتی درون نشست وی را از محوطه سخنرانی خارج کردند. 

نقش گوگل به‌عنوان ارائه‌دهنده فناوری برای ارتش‌ها در ایالات متحده آمریکا و خارج از این کشور، حداقل از سال ۲۰۱۸، موضوعی نگران کننده برای نیروهای این شرکت بوده است. 

پس از آن جنجال پیرامون پروژه نیمباس با اسرائیل، جنجال دیگری پیرامون یک قرارداد ۱.۲ میلیارد دلاری هوش مصنوعی و خدمات محاسباتی میان گوگل و آمازون به وجود آمد که کارکنان گوگل به این پروژه نیز معترض بودند. 

در هفته‌های اخیر، بیش از ۶۰۰ کارمند Google خطاب به مدیران نامه‌ای سرگشاده ارسال و امضا کردند و از شرکت خواستند حمایت مالی خود از کنفرانس سالانه «Mind the Tech» برای پشتیبانی از توسعه فناوری‌های پیشرفته اطلاعاتی در اسرائیل را متوقف کند. 

این اقدام درحالی صورت گرفته که کارکنان فروشگاه‌های اغذیه مک دونالد نیز در آمریکا اخیرا به امتیازاتی که این مجموعه زنجیره‌ای برای حمایت از رژیم صهیونیستی قائل شده، اعتراض کردند. در زمستان ۲۰۲۴ این شرکت طی قراردادی به سربازان اسرائیلی غذای رایگان ارائه داده بود و پس از این اقدام گروهی از کارکنان مک دونالد و فعالان مدنی آمریکا تلاش کردند تا تحریم این شرکت در داخل را تبلیغ کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز