خبرگزاری کار ایران

تکلیف پرستاران در نسخه اصلاحی طرح ساماندهی چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۶۱۰

یک فعال صنفی پرستاران از اصلاحات طرح ساماندهی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نشست هفته قبل کمیسیون اجتماعی مجلس، رفع ایراد طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به پایان رسید؛ این در حالیست که به گفته ولی اسماعیلی، رئیس کمیسوین اجتماعی، در این اصلاحات با مشارکت اعضای شورای نگهبان، مجمع تشخیص و مقامات سازمان امور استخدامی، تنها مشمولان ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه، شامل تبدیل وضعیت می‌شوند.

محمدزاده، پرستار شرکتی و فعال صنفی کادر درمان، ضمن انتقاد ازعدم روشنگری در این مورد گفت: مشمولان ماده ۲۹ قانون برنامه توسعه به راستی چه کسانی هستند؛ این ماده به پرداخت مزد و حقوق کارکنان و مدیران دولت اختصاص دارد و در مورد شرکتی‌های نهادهای مختلف سخنی نگفته.

او اضافه کرد: نزدیک به سه سال است که در انتظار تبدیل وضعیت توسط طرح وعده داده شده‌ی نمایندگان مجلس هستیم؛ حالا پشت دربهای بسته طرح را اصلاح نهایی کرده‌اند و می‌گویند فقط مشمولان ماده ۲۹ شامل تبدیل وضعیت می‌شوند.

به گفته وی، در این اصلاحات مشخص نیست چطور قرار است شرکت‌های واسطه حذف شوند و چگونه تبدیل وضعیت‌ها صورت می‌گیرد.

محمدزاده تاکید کرد: تامین درمان و بهداشت مردم، یک وظیفه حاکمیتی است و نباید به شرکت‌های پیمانکاری یا حتی بخش خصوصی سپرده شود؛ نمایندگان اعلام کنند برای تبدیل وضعیت پرستاران چه برنامه‌ای دارند و نسخه اصلاحی طرح چه می‌گوید؟

او در پایان افزود: به نظر می‌رسد نمایندگان مجلس خواسته‌اند قبل از پایان کار این مجلس از خود رفع تکلیف کنند و ادعا نمایند کار طرح ساماندهی را به سرانجام رساندیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز