خبرگزاری کار ایران

بعد از دو سال پیگیری اتفاق افتاد؛

تشکیل جلسه برای بررسیِ مطالباتِ کارگران پارس جنوبی/ آیا وعده‌ها محقق می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۹۹۸

مسئولانِ منطقه‌ی پارس جنوبی بعد از دو سال جلسه‌ای برای بررسی مطالباتِ کارگران تشکیل دادند و طی آن مصوبه‌ای در مورد مرخصی کارگران تصویب شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران مجتمع گاز پارس جنوبی بعد از دوسال پیگیری هنوز به خواسته‌های خود نرسیده‌اند. بعد از پیگیری‌های زیاد بالاخره مسئولانِ منطقه‌ی پارس جنوبی جلسه‌ای تشکیل دادند که از قرار معلوم این جلسه فعلا نتیجه‌ی عملی درپی نداشته، اما کارگران امیدوارند که وعده‌های داده شده این‌بار هر چه سریع‌تر محقق شود. 

علیرضا میرغفاری (عضو کانون عالی انجمن صنفی کارگران) درباره تصمیماتی که در این جلسه گرفته شده، گفت: در پیِ اعتراضاتِ اخیر کارگران، جلسه‌ای در محل ستاد مجتمع گاز پارس جنوبی، با حضور دستگاه‌های امنیتی استان و شهرستان، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی و مدیران منابع انسانی مجتمع گاز، مدیریت کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و کانون انجمن صنفی کارگران پالایشگاه‌های گاز استان بوشهر برگزار شد. این جلسه که بعد از دوسال پیگیریِ انجمن برای تحقق مطالبات برگزار شد، به جز یک مورد، دستاورد خاصی نداشت و در حد همانِ وعده‌های قبل باقی ماند. 

وی ادامه داد: در این جلسه مصوبه‌ای در مورد مرخصی کارگران تصویب شد و این تنها دستاوردِ عملیِ جلسه بود. طبق این مصوبه، کارفرما موظف به اجرای ماده ۶۴ قانون کار است؛ بر این اساس، مرخصی کارگران در کلیه پیمان‌های مجتمع گاز پارس جنوبی، جمعاً ۳۰ روز است و آن‌ها الزاما با اخذ موافقت قبلی کارفرما از مرخصی استحقاقی سالیانه استفاده می‌کنند. همچنین در صورت‌ عدم استفاده کارکنان از مرخصی استحقاقی سالیانه، پیمانکار موظف و مکلف است مرخصی مزبور را مطابق قانون کار بازخرید نماید. 

میرغفاری بیان کرد: در مورد حقوق رانندگان، امور حقوقی و پیمان‌های مجتمع گاز پارس جنوبی موظف شد جلسه‌ای نهایتا تا بیستم آذر ماه با حضور نماینده اداره کار، امور حقوقی و پیمانهای سازمان منطقه ویژه انرژی پارس در جهت تعیین تکلیف حداقل حقوق رانندگان غیر مالک برگزار کند. که البته این وعده مشخص نیست به مرحله‌ی عملی برسد یا نه. 

این نماینده کارگری گفت: در موردِ طرح طبقه‌بندی نیز وعده دادند که این مسئله با اولویت ویژه توسط مدیریت منابع انسانی پیگیری و تا دو هفته آینده اقدام نهایی وزارت نفت را به کانون انجمن صنفی کارگران پالایشگاه گاز استان بوشهر اعلام نماید. البته در این مورد اقدام عملی و پیگیریِ وزارت نفت مهم است. اما در هر حال، مسئله‌ی بازنگریِ طرح طبقه‌بندی یکی از مهم‌ترین خواسته‌های ماست که تا امروز فقط در رابطه با ان وعده شنیده‌ایم و هیچ اقدامی صورت نگرفته است. 

میرغفاری در مورد مسئله‌ی تردد نیروهای اداری و پشتیبانی و سیستمِ اقماریِ مورد مطالبه‌ی کارگران گفت: طبق گفته مدیرعامل پارس جنوبی، تعداد نفرات مورد نیاز جهت اجرای طرح دوهفته کار دوهفته استراحت این کارکنان، کارشناسی شده و اقدامات لازم جهت اجرای طرح مذکور در حال انجام است. امیدواریم این اقدام از سطحِ کارشناسی به سطح عملی برسد. 

وی در پایان گفت: همچنین طبق پیگیری‌های صورت گرفته و ابلاغ اداره کار منطقه ویژه، قرار شد شورای سازش ذیل اداره کار منطقه ویژه با حضور انجمن صنفی کارگری، به زودی در پالایشگاه‌ها، جهت رفع مشکلات پرسنلی و حقوقی تشکیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز