خبرگزاری کار ایران

امضای طومار اعتراضی در صد واحد/ بیش از سی هزار امضا خطاب به شورای نگهبان

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۳۰۳

تاکنون کارگران صد واحد و بنگاه اقتصادی در تهران، طومار نه به افزایش سن بازنشستگی را امضا کردند.

حسین حبیبی دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران در تماس با خبرنگار ایلنا، از امضای طومار اعتراضی در صد بنگاه و واحد تولیدی در تهران خبر داد.

او گفت: این طومار که خطاب به شورای محترم نگهبان با هدف الغای افزایش سن بازنشستگی و توسط کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران نوشته شده، تاکنون در صد واحد تولیدی استان تهران به امضای کارگران رسیده است.

حبیبی افزود: شوراهای اسلامی کار واحدها، طومار را در هر واحد به امضای پرسنل رسانده‌اند و تاکنون بیش از سی هزار امضا پای این طومار درج شده است.

این فعال کارگری ابراز امیدواری کرد با توجه به درخواست جمعی کارگران، شورای نگهبان در اسرع وقت مصوبه افزایش سن و سابقه بازنشستگی را ملغی کند.

حبیبی در توضیح بیشتر گفت: در روزهای چهارشنبه ۸ آذر وپنج شنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ بیش ۱۰۰ ( صد ) شرکت و بیش از ۳۰۰۰۰ کارگر در استان تهران و چندین شرکت که فاقد تشکل کارگری بودند، طی طوماری اعتراض و مخالفت خود را با افزایش سن و سابقه بازنشستگی و سایر موارد ضدکارگری که در لایحه هفتم توسعه به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است خطاب به شورای محترم نگهبان اعلام کرده و خواستار ابطال آن از طرف شورای نگهبان شدند.

گفتنی است در روزهای گذشته افزایش سن و سابقه بازنشستگی تا مرز 35 سال، توسط نمایندگان مجلس در قالب بندی از برنامه هفتم توسعه به تصویب رسید. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز