خبرگزاری کار ایران

یادداشت وزیر کار به مناسبت روز ملی آمار:

مهم‌ترین گام برای حکمرانی شایسته، داشتن آمار و اطلاعات صحیح است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۰۰۰

صولت مرتضوی نوشت: آمار صحیح منجر به برنامه‌ریزی، تصمیم‌سازی، سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری‌های اثربخش و ماندگار می‌شود تا زمینه اتخاذ تصمیمات راهبردی و فرصت پاسخگویی مطلوب نسبت به چالش‌ها و تهدیدها فراهم شود.

به گزارش ایلنا، صولت مرتضوی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در یادداشتی روز ملی آمار را به مدیران مرکز آمار و فعالان این عرصه تبریک گفت. 

در این یادداشت آمده است: 

آمار صحیح منجر به برنامه‌ریزی، تصمیم‌سازی، سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری‌های اثربخش و ماندگار می‌شود تا زمینه اتخاذ تصمیمات راهبردی و فرصت پاسخگویی مطلوب نسبت به چالش‌ها و تهدیدها فراهم شود. 

اوّل آبان‌ماه، «روز ملّی آمار و برنامه‌ریزی» نام‌گذاری شده و هدف از نام‌گذاری این روز، تأکید بر اهمیت خدمت‌رسانی به جامعه هدف، مبتنی بر یکپارچگی و انسجام برنامه‌های اجرایی با استفاده از آمارهای رسمی در میان برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیران است که این مهم، با پیاده‌سازی نظام آماری نوین همگام با تحولات جهانی مرتبط به‌ویژه حکمرانی داده‌ها، بستری برای اجرای برنامه تحولی و متعاقب آن ارتقای شاخص‌های رشد و توسعه کشور است. 

مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با داشتن بزرگترین جامعه مخاطبین و با توجه به مأموریت‌ها و تکالیف خود در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و اثربخشی در مسیر توسعه، یکی از کانون‌ها و مراجع بزرگ در نظام آماری کشور است که به پشتوانه کارشناسان ذی‌ربط در واحدهای مختلف ستادی و اجرایی و همچنین سازمان‌های وابسته، تولید و انتشار آمارهای تخصصی به‌ویژه در حوزه تعاونی‌ها، بازار کار، رفاه و تأمین اجتماعی و… روز به روز از نظر پوشش، کیفیت و سرعت در حال ارتقا است. 

به مناسبت این روز، فرصت را غنیمت شمرده و ضمن تبریک به دست‌اندرکاران این حوزه، از زحمات تمامی فعالان عرصه آمار و برنامه‌ریزی در کشور به‌ویژه کارشناسان وزارت متبوع در واحدهای ستادی و اجرایی و سازمان‌های وابسته تشکر و قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز