خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

مشکلات مهرآفرینان و بازنشستگان آموزش و پرورش هنوز حل نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۷۵۳

یک فعال صنفی معلمان در خصوص تداومِ مشکلاتِ معلمان مهرآفرین گفت: سالهاست که بیش از ۷۰ تا ۸۰هزار معلم مهرآفرین و قرارداد معین با مشکلِ صدور کد استخدامی مواجه هستند.

 مهدی محمدیان (فعال صنفی معلمان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص برخی از مطالبات معلمان گفت: معوقاتِ رتبه‌بندی هنوز پرداخت نشده است؛ طبق قانون، رتبه‌بندی باید از ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۰ اجرایی می‌شد و وزارت آموزش و پرورش موظف است از این تاریخ احکام را براساس بندهای رتبه‌بندی پرداخت کند. با توجه به اینکه قانون رتبه‌بندی در سال ۱۴۰۱ به مرحله اجرا درآمد معوقات ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۰ به معلمان پرداخت نشد. تا این لحظه هیچ مسئولی پاسخ شفافی در مورد این معوقات ارائه نداده و نمی‌دانیم چه زمانی قرار است پرداخت شود. 

وی ادامه داد: البته بحث معوقات فقط معوقات ۶ ماهه دوم ۱۴۰۰ نیست، بلکه با توجه به اینکه درصد بالایی از معلمان نسبت به رتبه‌هایشان معترض بودند و اکنون طبق گفته‌ی مسئولان وزارت بیش از ۶۵ درصد این عزیزان ارتقا پیدا کرده‌اند و طبق گفته مسئولان مابه‌التفاوت افزایش فقط از ۱ فروردین ۱۴۰۲ پرداخت خواهد شد، بنابراین برای این دسته از همکاران علاوه بر معوقات ۱۴۰۰، میزان افزایش ناشی از ارتقا رتبه در سال ۱۴۰۱ نیز به عنوان معوقه باقی مانده است.   

وی گفت: موضوع بعدی، مشکل بازنشستگان آموزش و پرورش است؛ احکام بازنشستگانی که در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بازنشست شدند هنوز بر اساس قانون رتبه‌بندی صادر نشده است. اخیرا جلسه‌ای با نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس داشتم و ایشان گفتند کسوراتِ مربوط به این صندوق در معوقات ۱۴۰۰ برای همکاران بازنشسته پرداخت شده است، اما هنوز صندوق احکام را صادر نکرده است. 

محمدیان ادامه داد: اگر کسورات پرداخت شده، چرا احکام این همکاران بازنشسته هنوز صادر نشده؟ از وزیر آموزش و پرورش انتظار داریم این موضوع را شفاف توضیح دهند و از کمیسیون آموزش می‌خواهیم به عنوان ناظر بر عملکرد دولت به این موضوع ورود نمایند و مسئله را حل کنند.

این فعال صنفی معلمان در خصوص تداومِ مشکلاتِ معلمان مهرآفرین گفت: سالهاست که  بیش از ۷۰ تا ۸۰هزار معلم مهرآفرین و قرار داد معین با مشکلِ صدور کد استخدامی مواجه هستند. طبق مصوبه‌ی مجلس، قرار بود برای این همکاران کد استخدام صادر شود. 

محمدیان ادامه داد: اخبار ضد و نقیض در این مورد بسیار است. ظاهرا نامه‎هایی به دست همکارانِ ما رسیده که وزارت آموزش و پرورش از ادارات کل خواسته اطلاعات این افراد را جمع‌‎آوری کنند همکاران این موضوع را  پیگیری کردند اما آنطور که شنیده‌ایم هنوز ادارات، اطلاعاتی از مهرآفرینان نخواسته‌اند. طی پیگیری‌هایی که همکاران داشتند متوجه شدیم گویی همچنان مخالفتهایی وجود دارد. از وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور استخدامی می‌خواهیم در این خصوص توضیح دهند آیا مسئله‌ی کد استخدامی برای همکاران مهرآفرین حل شده یا خیر؟ اگر حل شده، چرا کد استخدام صادر نمی‌شود و اگر حل نشده، مشکل کجاست؟

وی در ادامه به موضوع ظرفیت‌های موجود در قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره کرد و گفت: بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت کشوری (فوق العاده ویژه) برای معلمان همچنان با میانگینِ ۲۱ درصد پرداخت می‌شود و این در حالی است که خیلی از دستگاه‌ها این بند قانونی را در سقف درصدی آن (۵۰ درصد) به کارکنانشان  پرداخت می‌کنند. باتوجه به آنکه مصوبات موجود اجازه پرداخت تا سقف ۵۰ درصد را می‌دهد و  فقط نیازمند تامین اعتبار است انتظار می‌رود با پیگیری وزارتخانه و همراهی و همکاری سازمان برنامه و بودجه جهت تامین اعتبار به این مطالبه به حق جامعه فرهنگیان پاسخ مثبت داده شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز