خبرگزاری کار ایران

مبارزه بازنشستگان و بازماندگان کارگر در گینه برای دریافت مستمری

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۱۴۲

کارمندان سابق کارخانه بوکسیت و آلومینای گینه، امروز در حال مبارزه برای دسترسی به حقوق بازنشستگی خود هستند، در حالی که کارکنان فعلی برای بازیابی شرایط کاری که زمانی از آن برخوردار بودند، می‌جنگند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از مجله تایمز برابری، بازنشستگان و بازماندگان کارگران کارخانه آلومینای کشور گینه در قاره آفریقا که توسط گروه صنعتی فرانسوی «Pechiney» در شمال کوناکری پایتخت گینه ایجاد شده است، از عدم پرداخت مستمری بازنشستگی و بازماندگی شکایت دارند. 

 شرکت و کارخانه بوکسیت و آلومینای شمال گینه در اوج فعالیت خود در دهه ۱۹۷۰، گل سرسبد صنعتی و اقتصادی گینه به حساب می‌آمد اما امروز تنها سایه‌ای از آن باقی مانده است. کارمندان سابق کارخانه بوکسیت و آلومینای گینه، امروز در حال مبارزه برای دسترسی به حقوق بازنشستگی خود هستند، در حالی که کارکنان فعلی برای بازیابی شرایط کاری که زمانی از آن برخوردار بودند، می‌جنگند. 

تعدادی از بازماندگان کارگران سابق کارخانه که مستمری بازماندگی می‌گیرند، در اعتراض به‌ عدم پرداخت مستمری شوهران فوت شده خود، به عملکرد شرکت و دولت اعتراض کردند. 

در روزهای گذشته ۵۰۰ بیوه اهل گینه که شوهرانشان زمانی کارگر شرکت آلومینا بودند، از روش‌های مسالمت‌آمیز برای شنیدن صدای خود استفاده کرده و نسبت به تجمع در مقابل مجلس گینه اقدام کردند. 

شرکت ادعا می‌کند به دلیل مشکل مالی حقوق بازنشستگی و مستمری پرداخت نمی‌کند. پس از کودتا در گینه توسط ارتش در سال ۱۴۰۰، اوضاع کشور به نحوی تغییر کرد که بسیاری از شرکت‌ها بساط خود را از این کشور جمع کرده و اکنون به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز