خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

مشکلات سامانه روابط کار هنوز حل نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۳۱۱

اخلال در سیستم نوبت‌دهی، ابلاغ رأی و مشاهده‌ی مستندات از جمله مشکلات سامانه روابط کار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سامانه روابط کار از سال ۹۷ برای ارائه‌ی خدماتِ الکترونیکی و تسهیل در کارِ کرگران ایجاد شد. این سامانه اگرچه بخشی از مشکلات ناشی از مراجعه حضوری را رفع کرده اما مشکلاتی نیز برای کارگران به وجود آورده که این مشکلات بعد از ۴ سال هنوز رفع نشده است. 

محسن باقری (عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران) در خصوص این مشکلات گفت: مراجعه به دفاتر پیشخوان برای احراز هویت، از این نظر که بار مالی بر کارگران تحمیل می‌کند درست نیست. طبق قانون کار، تنظیم و بررسی شکایت کارگر در مراجع حل اختلاف باید رایگان باشد. بنابراین این کار باید اختیاری باشد و اگر کارگری خواست بتواند بدون مراجعه به مراکز پیشخوان احراز هویت کند. 

وی با بیان اینکه نفسِ ایجاد این سامانه خوب است، گفت: با وجودِ این سامانه، کارگر می‌تواند دادخواست خود را به صورت اینترنتی تنظیم کند و دیگر نیازی به مراجعه‌ی حضوری به ادارات کار نیست. از طرفی موضوع شفاف‌تر بررسی می‌شود، اما خود سامانه مشکلاتی دارد که بعد از ۴ سال هنوز اصلاح نشده و کارگران از آن رنج می‌برند. 

باقری با اشاره به این مشکلات گفت: اخلال در سیستم نوبت‌دهی، ابلاغ رأی و مشاهده‌ی مستندات از جمله این مشکلات است که گاهی مانع کارگر برای رسیدگی به شکایتش است. کارگرانی بوده‌اند که مستنداتشان در سامانه گم شده در حالیکه فکر می‌کردند این مستندات بارگذاری شده است. گاهی کارگر فکر می‌کند پرونده در حال رسیدگی است اما پرونده رسیدگی و ابلاغ شده است و چون پیامکی ارسال نشده کارگر مراجعه نمی‌کند و موعد قانونی برای اعتراض به رای از بین می‌رود. 

این فعال کارگری بیان کرد: این موارد بارها از سوی کارگران اعلام شده اما ترتیب اثر داده نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز