خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

انتقاد از بکارگیری برخی از بازنشستگان در پست‌های مدیریتی واحدهای تولیدی

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۳۲۵

دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان از بکارگیری برخی از بازنشستگان در پست‌های مدیریتی برخی واحد‌های تولیدی انتقاد کرد.

اصغر نجاری ضمن مخالفت با بکارگیری برخی از بازنشستگان در پست‌های مدیریتی برخی واحد‌های تولیدی و صنعتی به خبرنگار ایلنا گفت: باید به جای افراد بازنشسته، از جوانان بیکار و تحصیلکرده در بخش‌های حساس مدیریتی کارخانه‌ها استفاده کرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان با اشاره به افزایش آمار جوانان نخبه‌ی جویای کار در کشور، بر ضررت اصلاح و اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان تاکید کرد و گفت: اشتغال مجدد بازنشستگان و فعالیت این قشر در کارگاه‌ها مغایر با قوانین و مقررات است زیرا این امر فرصت‌های شغلی موجود را از جوانان جویای کار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از پست‌های مدیریتی و جایگاه‌های شغلی توسط بازنشستگان در برخی واحد‌های تولیدی و بنگاهای اقتصادی اشغال شده است، تأکید کرد: در برخی واحدهای تولیدی و معدنی استان زنجان نیز تعدادی افراد بازنشسته از صندوق‌های مختلف هستند که بدون تخصص خاص در این شرکت‌ها با عناوین شغلی مدیر یا سرپرست قسمت، مدیر روابط عمومی، مدیر خط، مدیر اداری و حتی مدیرعامل مشغول کارند و ماهیانه مبالغ زیادی هم به عنوان حقوق دریافت می‌کنند که خلاف قانون است.

این فعال کارگری افزود: بیشتر این افراد در زمان اشتغال مسئول و مدیر یک ارگان و نهاد دولتی بوده‌اند و در حال حاضر نیز به دلیل نفود و جایگاهی که در گذشته داشته‌اند، انتخاب آن‌ها از سوی برخی شرکت‌ها موجب ترقی و ایجاد امیدواری برای آینده کاری این دست شرکت‌ها می‌شود.

وی یادآور شد: لازم است دستگاه‌های نظارتی و متولان امر، در موضوع کنار گذاشتن مدیران بازنشسته، حساسیت زیادی داشته باشند چراکه بعضا حتی بکارگیری آنها در برخی جایگاه‌های شغلی که تجربه‌ی لازم در آن را ندارند، موجب اتخاذ برخی تصمیمات اشتباه شده و حتی می‌تواند به امنیت شغلی کارگران لطماتی وارد کند.

به گفته نجاری؛ در حال حاضر که رفع مشکل بیکاری به اولویت‌های اول همه مسئولان تبدیل شده است، باید با تصویب قوانینی از بکارگیری مجدد بازنشستگان پس از رسیدن به سن بازنشستگی جلوگیری کرد، زیرا سالانه به تعداد افراد جویای کار به ویژه در قشر تحصیلکرده جامعه افزوده شده و این موضوع معضل بزرگی برای مسئولان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز