خبرگزاری کار ایران

با حضور تشکل‌های کارگری تهران؛

کارخانه داروگر بازگشایی شد/ مسئولان قول مساعد دادند تا هرچه سریعتر مشکلات برطرف شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۰۹۲

جلسه بررسی مسایل و مشکلات کارگران کارخانه داروگر تهران با حضور برخی فعالان و تشکل‌های کارگری تهران مقابل درب ورودی این شرکت تشکیل شد. در پایان این جلسه خط تولید کارخانه دوباره آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به دنبال اقدام چند روز گذشته کارفرمای کارخانه داروگر تهران در تعطیلی کارخانه و بیکاری ۴۲ نفراز کارگران، صبح امروز سه‌شنبه (دهم خرداد ماه) شماری از نمایندگان کارگری کارخانه داروگر تهران با برخی اعضای کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان تهران برای رسیدگی به مشکلاتشان، صبح امروز جلسه‌ای با حضور علی خدایی (عضو کارگری شورای عالی کار) در محل درب ورودی کارخانه برگزار کردند.

در جلسه امروز یکی از کارگران گفت: دادستان کل کشور باید به پرونده مدیرانی که به سرمایه‌های کشور ضربه می‌زنند، ورود کند. برخی مدیران در بخش خصوصی در چهارچوب سیاست‌های سرمایه‌داری با سوءمدیریت منابع کشور را حیف و میل می‌کنند.

وی افزود: هم‌اکنون ۶ ماه بیمه ما رد نشده و از دی‌ماه ۱۴۰۱ حقوق کارگران را ندادند.

علی خدایی (عضو شورای عالی کار) نیز اظهار کرد: مدیران سرمایه‌دار از هزاران تسهیلات و وام می‌گیرند و امکانات مختلف دارند، اما بازهم از اداره برخی واحدها ناتوان هستند.

وی‌ افزود: حقوق و بیمه معوقه کارگران باید پرداخت شود و ۴۵ کارگری که بی‌دلیل از داروگر اخراج شدند باید برگردند. ما باید سالن‌های این کارخانه را باز کنیم. باید با سازمان تامین اجتماعی برای برقراری بیمه درمانی کارگران نامه نگاری شود.

حسین حبیبی (عضو کانون عالی شورای اسلامی کار) هم با اشاره به عدم موفقیت خصوصی‌سازی در هپکو و هفت تپه، گفت: ما می‌خواهیم سازمان خصوصی سازی برای بازگشایی کارخانه دوباره این شرکت به دولت برگرداند.

وی افزود: این کارخانه نباید با فروش مکان کارخانه یا تعطیلی، حقوق کارگران را بدهد. خواسته کارگران و هیات مدیره کانون شورای اسلامی کار بازگشایی کارخانه است.

عضو کانون عالی شورای اسلامی کار گفت: اصلی‌ترین مشکل؛ تعطیل شدن کارخانه و اخراج کارگران از یک سال و نیم پیش است. مشکل درمانی کارگران داروگر هم حل نشده است. ماده ۳۶ قانون تامین اجتماعی می‌گوید تاخیر در پرداخت حق بیمه نافی حق کارگران در خدمات بیمه‌ای و درمانی نیست.

وی ادامه داد: ۴ درصد کار سخت و زیان‌آور کارگران و اضافه‌کارشان رد نشده است. بدهی بیمه‌ای شرکت به دارایی داده نشده و به استناد ماده ۲۰۳ قانون کار، وزارت دادگستری و وزارت کار موظف به رسیدگی به اجرای قانون کار هستند.

این فعال کارگری اظهار کرد: خصوصی‌سازی در اینجا محل اشکال است. شرکتی با ۲۰ شرکت در سراسر کشور چطور بدون اثبات اهلیت واگذار شده است؟ ما از سازمان خصوصی‌سازی می‌خواهیم که مانند صنعت گوشت مغان و هفت تپه و آذرآب، با عاملان پرونده خصوصی‌سازی کارخانه برخورد کند.

در پایان؛ کارگران با موافقت مسئولان واحد وارد محوطه کارخانه شده و شرکت را از حالت تعطیلی کامل خارج کردند.

گفتنی است در پی ادامه بحران مالی در کارخانه داروگر تهران، کارفرما با اعلام تعطیلی کارخانه در دو نوبت اسامی ۴۲ کارگر قراردادی را با سوابق ۱۰تا ۲۵ سال در لیست اخراجی‌ها قرار داده است. از قرار معلوم مابقی کارگران این کارخانه در خارج از کارخانه در انتظار تعیین تکلیف هستند.

پیش از این نیز در تاریخ دوم و سوم خرداد ماه کارگران کارخانه دارو تهران با مراجعه به نهاد قوه قضائیه و دادستانی تهران با تعدادی از مسئولان دیدار و گفتگو کرده بودند.

کارخانه داروگر بازگشایی شد/ مسئولان قول مساعد دادند تا هرچه سریعتر مشکلات برطرف شود

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز