خبرگزاری کار ایران

وزیر کار:

وضعیت صندوق‌های بیمه اجتماعی خوب نیست/ گریزی جز انجام اصلاحات منطقی نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۷۳۶

وزیر کار گفت: مردان کارآمد باید مدیریت صندوق‌ها را به دست بگیرند و با ایجاد بهره‌وری و با به استخدام درآوردن فناوری به کاهش مصارف و افزایش ضریب پشتیبانی صندوق‌ها بپردازند؛ چراکه گریزی جز اصلاحات منطقی‌ای که آسیبی به جامعه وارد نکند، نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صولت مرتضوی (وزیر کار) در هفتمین همایش ملی کار که صبح امروز (سه‌شنبه نهم خردادماه) برگزار شد، گفت: مباحثی که در این نشست مطرح می‌شود کاربردی است. این مجلس، مجلس نظریه‌پردازی و مبتنی بر  سه‌جانبه‌گرایی است. موضوع این همایش روابط بین کارگر و کارفرما و هدفگذاری آن تولید و تحقق شعار سال  است.

مرتضوی بیان کرد: بیشترین تاکیدات رهبر معظم در دهه گذشته در حوزه اقتصاد بوده است و به فراخور استعداد کشور و توانمندی جامعه در حوزه دانشگاهی، کارگری، صنعت و کارآفرینی سال‌ها را نام‌گذاری می‌کنند. امسال شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» است که در این حوزه دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد که آیا لازمه مهار تورم رونق تولید است و یا رونق و رشد اقتصاد لازم و ملزوم یکدیگرند؟

وی گفت: رییس جمهوری  اعلام کرد که مهار تورم با رونق اقتصادی همراه است. این نظریه قابل تحلیل و تفسیر است و امکان تحقق آن وجود دارد. علاوه بر مهار تورم باید توأمان به رشد تولید بیندیشیم که رکن اساسی رشد تولید، کار است با کار و تلاش می‌توان به رشد تولید و ارتقای بهره‌وری دست یافت. ضمن اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که اقتصادی که توأم با رشد باشد باید دانش بنیان باشد و ستون فقرات اقتصاد، اقتصاد دانش بنیان است که باید به این موارد توجه کنیم.

مرتضوی گفت: یک دهه رکورد اقتصادی داشتیم. بعضی از بی‌موالاتی و بی‌تدبیری‌ها در دهه ٩٠ به وقوع پیوست که این امر منجر شد که به اقتصادی نرسیم. حلقه وصل نیروی محرکه قدرت تصمیم‌سازی به دستان کارگران و کارفرمایان خواهد بود.

وی عنوان کرد: در این همایش درصدد هستیم به مولفه‌های تولید، کار، رونق و رشد بیندیشیم و برای تحقق شعار سال و به استخدام درآوردن امکانات برای رسیدن به رشد اقتصادی ٨ درصدی و بالاتر دست یابیم.

وی تاکید کرد: اکنون در کشورمان زیرساخت‌های ارتقای بهره‌وری، اقتصادی، فرهنگی، فناوری و تعاملات سیاسی در دولت سیزدهم فراهم است و دیپلماسی اقتصادی نوید این رشد را می‌دهد.

وزیر کار همچنین گفت: دولت نظام خدماتی و بهداشتی را ارتقا می‌دهد؛ همچنین تضمین آینده کارگران مورد توجه است که در وزارت کار آستین بالا زده‌ایم که موضوع یک میلیون فرصت شغلی با اسناد و آمار قابل ارائه به اصحاب رسانه و مسئولان است.

مرتضوی گفت: در عرصه بین‌المللی عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای و ارتباط با قدرت‌های اقتصادی مهم جهان در دستور کار دولت سیزدهم است و دولت درصدد برداشتن موانع اقتصادی است.

مرتضوی در خصوص بحران صندوق‌های اجتماعی گفت: مرثیه صندوق‌های بازنشستگی را در چند جلسه خوانده‌ام، وضعیت صندوق‌ها خوب نیست و ضریب بسیار ناپایداری دارند. نسبت پشتیبانی در صندوق بازنشستگی کشوری بین ۰.۵ و ۰.۷ تا یک است که این نسبت در صندوق تامین اجتماعی ۴.۴ است.

وی افزود: مردان کارآمد باید مدیریت صندوق‌ها را به دست بگیرند و با ایجاد بهره‌وری و با به استخدام درآوردن فناوری به کاهش مصارف و افزایش ضریب پشتیبانی صندوق‌ها بپردازند؛ چراکه گریزی جز اصلاحات منطقی‌ای که آسیبی به جامعه وارد نکند، نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان تاکید کرد: امیدواریم با عشق و اهتمام کارگران به موضوع کار به رشد اقتصادی دست یابیم. در وزارتخانه‌ها و وزارت کار باید حلقه وصل کارگر و کارفرما باشیم. به اعتباد ما کارگر همان کارفرما و کارفرما همان کارگر است. بین این دو رابطه‌ی این همانی وجود دارد. امیدواریم روزی بتوانیم بگوییم که کارگر، کارفرما و کارفرما، کارگر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز