خبرگزاری کار ایران

وزیر کار در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

تسهیلات برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایر به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ / برای راستی‌آزماییِ ایجاد یک میلیون شغل، کد ملی می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۵۷۰

وزیر کار در مورد تسهیلات پرداخت شده برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایر گفت: هر کس که طرح اشتغال‌زا داشته باشد بعد از بررسی طرح به لحاظ فنی و اقتصادی، متناسب با همان طرح به او تسهیلات پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صولت مرتضوی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در حاشیه‌ی جلسه کارگروه ملی اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایر گفت: جلسه‌ی امروز ما کارگروه قانونی اشتغال عشایر و روستایی بود و خوشبختانه منابع خوبی پیش‌بینی شد. همچنین مبلغی از صندوق توسعه ملی با دستور رهبری در اختیار مجموعه‌ی بانک‌های عامل قرار گرفته است و می‌خواهیم تسهیلاتی از این محل در اختیار طرح‌های اشتغال روستا و عشایر جذب کنیم. 

وی گفت: گزارشات ارائه شده در جلسه موید این بود که حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از طرح‌ها به هدف رسیده و اشتغال پیش‌بینی شده در طرح‌ها محقق شده است. 

وزیر کار گفت: برای مانده اعتبارات برنامه‌ریزی و قرار شد بخشی از این منابع را صندوق توسعه فراهم کند. سه هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی از قبل مانده که باید اختصاص یابد. همچنین مبالغی مانده در بانکهای عامل و مبالغی هم بازپرداخت تسهیلاتی است که از سال ۹۷ به بعد برگشته است. همه اینها را با سایر منابع تلفیق خواهیم کرد و مجددا طرح‌های جدید روستایی و عشایری می‌دهیم که البته این کار را باید با اصلاح آیین‌نامه انجام داد. 

مرتضوی افزود: برخی از طرح‌ها نیازمند سرمایه در گردش هستند و تصمیم گرفته شد تغییراتی در میزان سرمایه در گردش پیش‌بینی شود. 

وزیر کار گفت: خبر خوشی که برای مردم و به خصوص کارآفرینان دارم اینکه هم از محل منابع تبصره ۱۶ تسهیلات خوبی در اختیار دستگاه‌های اجرایی، نهادهای حمایتی از جمله امداد امام خمینی و بهزیستی قرار گرفته و هم از محل تبصره ۱۸ بالغ بر ۶۰هزار میلیارد تومان به استان‌ها تخصیص داده شده است. 

مرتضوی گفت: در مدت باقیمانده در سال بهاری در اشتغال ایجاد می‌شود. هم تسهیلات وجود دارد و هم به اندازه‌ی کافی کارآفرین در کشور وجود دارد. امیدواریم وعده‌ی ایجاد یک میلیون فرصت شغلی تا پایان سال محقق شود و ما بتوانیم با عدد و رقم و کد ملی برای راستی آزمایی در اختیار مردم قرار دهیم. 

وزیر کار در پاسخ به این سوال که چه کسانی می‌توانند از تسهیلاتِ مطرح شده در این کارگروه استفاده کنند، گفت: هر کس که طرح اشتغال‌زا داشته باشد بعد از بررسی طرح به لحاظ فنی و اقتصادی، متناسب با همان طرح به او تسهیلات پرداخت می‌شود. 

مرتضوی همچنین با تأکید بر تشکیل تعاونی‌ها، گفت: در روستاها باید فرهنگ تعاونی را ترویج و مشاغل را در قالب تعاونی‌ها در مقیاس بزرگ یکپارچه کرد. بخش معاونت تعاونی باید در این عرصه ورود کند تا در روستاها با رعایت حقوق افراد، تعاونی‌ها را ایجاد کرده و بهره‌وری افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز