خبرگزاری کار ایران

۲۱۰کارگر شهرداری خوزستان تبدیل وضعیت شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۷۹۹

حدود ۲۱۰ کارگر تحصیلکرده شهرداری‌های خوزستان از قرارداد کار شرکتی به قرارداد کار معین تبدیل وضعیت شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در شهرداری‌های استان خوزستان اعلام کردند: حدود ۲۱۰ کارگر تحصیلکرده شهرداری‌های خوزستان از تاریخ یکم اسفند ۱۴۰۱ مشمول طرح تبدیل وضعیت از قرارداد کار شرکتی به قرارداد کار معین شده و احکام آن‌ها نیز صادر شده است.

یکی از این کارگران به ایلنا گفت: حدود ۲۱۰ نفر از کارگران شرکتی تحصیلکرده شهرداری‌های مختلف استان خوزستان هستیم که بر اساس بخشنامه سال ۱۴۰۰ وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها مشمول تبدیل وضعیت استخدامی از شرکتی به قرارداد مستقیم همانند سایر شهرداری‌های کشور شده بودیم. اما طی دوسه سال گذشته علارغم اینکه همه مراحل آزمون، گزینش و صدور شناسه قرارداد را پشت سر گذاشته و باید تبدیل وضعیت می‌شدیم، استانداری با استناد به رایی که ۲۲ شهریور ماه سال گذشته (۱۴۰۱) از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری با شکایت یکی از شاکیان خصوصی در استان گیلان صادر شده بود، از تبدیل وضعیت استخدامی ما کارگران مشمول این طرح خودداری می‌کرد.

او با بیان اینکه سوابق این ۲۱۰ کارگر که تبدیل وضعیت شده‌اند، به صورت میانگین ۱۵ سال است، تصریح کرد: اینک با تغییر وضعیت قرارداد این کارگران از شرکتی به قرارداد کار معین، بخش زیادی از نگرانی‌های شغلی آن‌ها کاسته شده است.

به گفته وی؛ جدا از تبدیل وضعیت شغلی کارگران تحصیلکرده، شمار دیگری از کارگران شهرداری‌های خوزستان براساس قانون ایثارگری تبدیل وضعیت شده‌اند.

او با بیان اینکه خواستار اجرای هرچه سریعتر این قانون برای سایر کارگران هستیم، افزود: حدود ۱۲ هزار و ۴۰۰ نفر در سطح کشور مشمول اجرای این طرح شده‌اند که به جز خوزستان و چند استان دیگر مابقی تبدیل وضعیت شده بودند.

این کارگر با تاکید بر اینکه توجه به خواسته‌های به‌حق این کارگران که در زمره محروم‌ترین اقشار جامعه کارگری هستند، همواره باید در اولویت مسئولان باشد، افزود: تبدیل وضعیت کارگران تحصیلکرده و دارای مدرک دانشگاهی استان خوزستان با تلاش مستمر محمد حسین‌پور محمدی (رئیس شورای شهر شوشتر) به نتیجه رسید و در این خصوص از وی کمال تشکر و قدردانی را داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز