خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا طرح شد؛

نقش جامعه کارفرمایی در اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری/ «مهار تورم» ممکن است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۰۹۷

رئیس کانون انجمن های کارفرمایان استان تهران گفت: نقش جامعه کارفرمایی در تحقق مهار تورم و رشد تولید پررنگ است.

حمیدرضا سیفی (نائب رئیس هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران و رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی استان تهران) به خبرنگار ایلنا گفت: بخش مهمی از موفقیت‌های راهبردی در زمینه اقتصاد و کسب‌وکار کشور، به واسطه سرمایه‌گذاری در حوزه تولیدات داخلی و نقش آفرینی جامعه کارفرمایی محقق می‌شود.

وی افزود: در راستای تحقق شعار سال، وظیفه کارفرمایان، کارآفرینان، تعاون‌گران و مردم به همراه مسئولان کشور و مدیران دستگاه‌های اجرایی؛ در رابطه با کار و تلاش و تولید سنگین‌تر شده تا امسال، سالی برای عبور از این مشکل و مهار تورم باشد.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی استان تهران گفت: این شعار از جمله مطالبات دائمی رهبر معظم انقلاب است که در سال‌های گذشته نیز به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم به آن‌ها اشاره کرده‌اند، اما انتخاب آن برای سال جاری به دلایل متعدد و شرایط و اوضاع ویژه کشور نشان‌دهنده اولویت‌دار شدن آن است.

سیفی با بیان اینکه توجه به امر تولید، رفع موانع تولید، کشف راه‌های علمی و عملیاتی رونق و جهش تولید و… کلیدواژه اصلی حل و رفع همه مشکلات کشور و مردم از یک‌سو و مهار تورم از سوی دیگر است، افزود: انتخاب شعار سال جاری از هوشمندی ویژه‌ای برخوردار بوده و علت ناموفق بودن راه‌کارهای سنوات قبل هم همین نگاه ناپیوسته و منفصل به دو مقوله مهار تورم و رشد و رونق تولید بوده است.

وی گفت: در این راستا نه تنها دولت بلکه سایر قوا و بخش‌های حاکمیتی نیز باید به فراخور اختیارات و مسئولیت‌های خود و با عزمی راسخ به پشتیبانی دولت وارد میدان شوند.

سیفی در ادامه اظهار داشت: نرخ پائین بهره‌وری در کشور نشان می‌دهد در این زمینه کوتاهی‌هایی صورت گرفته است، بسیاری از معادن، بنگاه‌های متوسط و بزرگ، پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها و … در کشور در حال فعالیت هستند که بازدهی آن‌ها پائین‌تر از استانداردهای بین المللی است.

وی گفت: ظرفیت‌های بی‌نظیر مجموعه‌های فناور و دانش بنیان کشور که طی چندسال اخیر به خوبی توانسته‌اند به اعتماد و حمایت‌های حاکمیتی پاسخ مناسبی دهند نیز می‌تواند به مانند یک شتابدهنده قوی به رشد تولید ملی کمک کند.

به گفته‌ی سیفی، بخش مهمی از موفقیت‌های راهبردی در زمینه اقتصاد و کسب‌وکار کشور، به واسطه سرمایه‌گذاری در حوزه تولیدات داخلی و توسعه فعالیت‌های پژوهشی در این بخش‌ها بوده و این بدان معناست که باید ضمن استفاده از ظرفیت فعلی واحدهای تولیدی، از ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید در قالب طرح‌های توسعه‌ای که منجر به افزایش بهره‌وری و اشتغالزایی می‌شود نیز حمایت شود.

وی با بیان اینکه برای توسعه کسب‌وکار، بهبود معیشت و اشتغال پایدار و تحقق جهش تولید، توجه به سرمایه‌گذاری در تمامی حوزه‌های تولید و رفع موانع موجود ضرورت دارد، گفت: بدون تردید اشتغال معلول توسعه‌یافتگی است و تا سرمایه‌گذاری در حوزه‌های تولیدی صورت نگیرد، فرصت شغلی ایجاد نخواهد شد.

سیفی تاکید کرد: تجربیات موجود در زمینه اشتغال و فرصت‌های شغلی در کشور بیانگر این واقعیت است که تنها با تکیه بر سرمایه‌گذاری مالی و پشتیبانی و حمایت دولت نمی‌توان از پس بحران بیکاری برآمد، بلکه با توسعه تولید در بنگاه‌هایی که در حال‌ حاضر ظرفیت تولید و نیروی کار خود را حفظ کرده‌اند، می‌توان زیرساخت‌هایی فراهم کرد که تولید در این بنگاه‌های تولیدی روان شود و مشکلات اقتصادی کمتری داشته باشند تا شاهد تحولات ساختاری در زمینه ایجاد اشتغال باشیم.

وی با تشریح اهداف کانون در سال جاری، گفت: کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی استان تهران سعی دارد به عنوان یک حلقه ارتباطی میان اصناف و دولت عمل کرده و ضمن دفاع از حقوق تشکل‌ها برخی از مشکلات صنفی موجود را نیز برطرف کند.

سیفی افزود: هدف کانون به عنوان نماینده اصلی بخش خصوصی گسترش حوزه عملکردی تشکل‌ها و افزایش نقش آنها در امور اقتصادی است. همچنین آموزش حرفه‌ای برای اعضا و تبدیل تشکل‌ها به یک نهاد قدرتمند در حوزه تصمیم گیری و مشورتی از جمله اهداف بلند مدت کانون است.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی استان تهران اظهار داشت: اصلاح برخی ساختارهای موجود، کمیسیون‌بندی اصناف در حوزه‌های مختلف و تشکیل اتاق فکر برای حل مشکلات صنوف از اولویت‌های کاری کانون انجمن‌های صنفی و کارفرمایی در سال ۱۴۰۲ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز