خبرگزاری کار ایران

واکنش افکار عمومی به کاهش مزایای شغلی شرکت ایلان ماسک/ ابر سرمایه‌دار آمریکایی غرامت ناشی از حادثه کار را از کارگران می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۸۱۶

کارگران کارخانه تولید خودروهای الکتریکی تسلا متعلق به ایلان ماسک ابر ثروتمند آمریکایی در شانگهای چین موجی از نارضایتی‌های خود را در میان افکار عمومی و شبکه‌های اجتماعی نسبت به کاهش ناعادلانه دستمزد و مزایا و پاداش‌ها ابراز کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از تلویزیون سی. ان. ان آمریکا، طبق گزارش‌های دریافتی، کارگران کارخانه تولید خودروهای الکتریکی تسلا متعلق به ایلان ماسک ابر ثروتمند آمریکایی در شانگهای چین موجی از نارضایتی‌های خود را در میان افکار عمومی و شبکه‌های اجتماعی نسبت به کاهش ناعادلانه دستمزد و مزایا و پاداش‌ها ابراز کرده و شخص ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا را هدف قرار دادند. 

برخی از نیروهای رسمی و پرسنل متخصص واحد شانگهای شرکت تسلا در پست‌های شبکه‌های اجتماعی خویش در هفته گذشته گفتند که در کارخانه کارگران خشم خود را از کاهش حقوق و مزایا اعلام خواهند کرد. آن‌ها گفتند که پس از حادثه مرگباری که در تاسیسات تسلا (TSLA) در ماه فوریه سال گذشته رخ داد، شایعاتی در مورد کاهش حقوق‌ها و مزایا و پاداش‌ها در میان کارگران منتشر شد که گویا به حقیقت پیوسته است. 

بر اساس این مطالب منتشر شده از سوی کارگران شرکت، ظاهرا مدیران کارخانه لزوم پرداخت غرامت ناشی از حادثه را دلیل کاهش پاداش کارگران عنوان کرده‌اند. 

فردی با نام کاربری «Er Gou» در پستی در پلتفرم محبوب چینی Zhihu گفت: «این فوق العاده ناعادلانه است. این حادثه به دلیل نا ایمن بودن شرایط در کارخانه اتفاق افتاد و به خاطر بی‌توجهی فردی کارگران اتفاقی رخ نداد.»

به گفته این کاربر شبکه اجتماعی که مدعی است یک کارگر معمولی کارخانه است، «کارگران نباید به دلیل مشکلات مربوط به مسئولیت شرکت با کسر حقوق جریمه شوند.»

این شخص گفت که این کاهش‌ها بیش از ۲۰۰۰ یوان (۲۹۱ دلار) در ماه بود که برای بسیاری از آن‌ها به عنوان «مقدار بسیار زیاد» توصیف شد. 

در ماه مه گذشته، ایلان ماسک از اخلاق کاری کارکنان چینی دفاع کرد و آن‌ها را در مصاحبه با فایننشال تایمز تحسین کرد. در آن زمان، شانگهای در بحبوحه قرنطینه دو ماهه کرونا بود. 

تنها شش ماه بعد، در ماه نوامبر، کارخانه شانگهای رکورد تحویل ماهانه جدیدی با بیش از یکصد هزار دستگاه خودرو را ثبت کرد. همه این‌ها پس از آن حاصل شد که محدودیت‌های کرونا باعث شد کارخانه به طور موقت تولید را متوقف کند. 

پیگیری‌های خبرنگار سی. ان. ان برای تعیین یک کمیته حقیقت‌یاب برای مشخص شدن علت حادثه در بخش باتری‌سازی و نصب موتور خودرو ادامه دارد و ماسک در اثر فشار رسانه‌ها قول داده است که یک گزارش کارشناسی درباره این حادثه منتشر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز