خبرگزاری کار ایران

مهارت آموزی «سازمان جهانی کار» برای کارگران ماهیگیر آسیایی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۶۵۲

اعضای آسیب‌پذیر جامعه ماهیگیران سریلانکا و کارگران این صنعت در زمان بحران اقتصادی نیازمند حفظ سطح درآمد خود تا فرارسیدن دوره وفور درآمدی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه سازمان جهانی کار، این سازمان از کارگران ماهیگیر آسیای جنوب شرقی و به ویژه انبوه کارگران صنعت شیلات سری‌لانکا حمایت به عمل می‌آورد. 

طبق این گزارش، اعضای آسیب‌پذیر جامعه ماهیگیران سریلانکا و کارگران این صنعت در این کشور در زمان بحران اقتصادی نیازمند حفظ سطح درآمد خود تا فرارسیدن دوره وفور درآمدی هستند. 

پروژه توانمندسازی محلی سازمان جهانی کار یا ILO از طریق طرح موسوم به توسعه اقتصادی و آشتی (LEED+) شامل چندین طرح درآمدزایی کوتاه مدت در سریلانکا است که مدل و نمونه‌ای آزمایشی برای کارگران ماهیگیر سایر کشورها بدل خواهد شد. در این طرح که سوژه اصلی آن جوانان هستند، افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار هدف قرار داده می‌شود. 

شرکت کنندگان در طرح سازمان جهانی کار، در حال تکمیل آموزش کار تعمیر و نگهداری تاسیسات نگهداری و صید ماهی و همچنین سایت‌های شیلات و مسیرهای دسترسی به دریا هستند. این برنامه در مناطق اسکان ماهیگیران اجرا می‌شود و هدف آن ایجاد مشاغل مناسب، فراگیر و پایدار و در عین حال توانمندسازی کارکنان و کارگرانی است که درآمدشان به شکل فصلی تغییر می‌کند. 

پروژه LEED+ بخشی از برنامه مشاغل جهانی برای صلح و انعطاف‌پذیرسازی کار کارگران در سازمان جهانی کار است و توسط وزارت امور خارجه و تجارت دولت استرالیا (DFAT) و دولت نروژ که از پیشتازان صنعت شیلات هستند، پشتیبانی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز