خبرگزاری کار ایران

اعتراض بازنشستگان شهرداری نیویورک به خصوصی‌سازی خدمات درمانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۷۲۸

ایالات متحده آمریکا از نظر قیمت خدمات درمانی و دارو یکی از گران‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود و هزینه برخورداری از خدمات بیمه‌ای و همچنین پوشش بیمه‌ای درمانی یکی از مشکلات اصلی خانوارهای متوسط و پایین‌تر از متوسط محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از نیویورک تایمز، کارگران بازنشسته شهرداری ایالت نیویورک آمریکا در منطقه منهتن روز گذشته مقابل ساختمان شهرداری تظاهرات کرده و به اصلاحات صورت گرفته درباره خدمات درمانی بازنشستگان اعتراض کردند. 

سارا شاپیرو، بازنشسته عضو فدراسیون متحد کارکنان بخش آموزشی شهرداری گفت: «ما عصبانی هستیم زیرا قرار نیست مسئله ما حل شود، لذا قرار نیست از اینجا برویم.» 

طبق این گزارش اخیرا شهردار نیویورک اریک آدامز، توافقنامه‌ای را در مورد یک طرح بیمه جدید برای کارگران شهرداری امضا کرده که عملا باعث افزایش سهم پرداخت از جیب بازنشستگان و واگذاری بیشتر بیمه خدمات درمانی آن‌ها به بخش خصوصی می‌شود. 

سارا شاپیرو فعال حقوق بازنشستگان در ادامه گفت: «به ما قول داده بودند که مراقبت‌های بهداشتی ارزان را پس از بازنشستگی برای همیشه داشته باشیم و اکنون این شهردار با ما مانند یک زباله رفتار می‌کند. ما را بعد از سال‌های زیادی که از عمر خود به این شهر اختصاص داده‌ایم به خیابان می‌اندازند و می‌گویند تا پول بیشتر ندهید از درمان خبری نیست!»

تحت برنامه دو برنامه شرکت‌های جدید بیمه خصوصی موسوم به: Medicare Advantage PPO و Aetna خدمات درمانی با کسر بیشتر فرانشیز برای حدود ۲۵۰ هزار بازنشسته و افراد تحت تکفل ایالت نیویورک خدمت‌رسانی می‌شود که براساس این برنامه، سهم پرداخت از جیب بازنشستگان و خدمات درمانی گذشته گران‌تر و بیشتر می‌شود. 

این بدان معناست که کارگران شهری دیگر از خدمات درمانی دارای بودجه فدرال برخوردار نخواهند بود و در عوض مجبور به استفاده از برنامه‌های بهداشتی خصوصی شده خواهند شد. معترضان می‌گویند برمبنای اصلاحات جدید شهرداری، در واقع خدمات درمانی محدودتر و گران‌تر می‌شود. 

براساس برنامه جدید خدمات درمانی، هر فرد بیمار باید تأییدیه پیش از بازدید و ویزیت و معاینه پزشک داشته باشد تا بیمه‌گر بتواند تشخیص دهد که آیا از نظر پزشکی ضروری است وی از خدمات بیمه استفاده کند یا خیر». 

تا پیش از این پزشک تعیین می‌کرد که بیماری می‌تواند از خدمات بیمه برخوردار باشد ولی اکنون شرکت بیمه خصوصی این تصیم را می‌گیرد. ضمن اینکه به نظر می‌رسد تعدادی از خدمات درمانی به عنوان استثناء از لیست خدمات بیمه‌ای حذف شدند. 

شهرداری نیویورک تمایل دارد مراقبت سالمندان بدون کاهش حق بیمه حفظ می‌شود و مدعی است طرح جدید شهرداری ۳۵۰ میلیون دلار برای شهر صرفه‌جویی در بر دارد! 

طبق این گزارش، اگر شورای شهر برای جلوگیری از این طرح اقدامی نکند، کارگران بازنشسته شهرداری قصد دارند علیه دولت آدامز اقدامات قانونی انجام دهند. 

گفتنی است ایالات متحده آمریکا از نظر قیمت خدمات درمانی و دارو یکی از گران‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود و هزینه برخورداری از خدمات بیمه‌ای و همچنین پوشش بیمه‌ای درمانی یکی از مشکلات اصلی خانوارهای متوسط و پایین‌تر از متوسط محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز